Compania feroviară naţională egipteană Egyptian National Railways a semnat un memorandum cu compania americană Progress Rail pentru achiziția de locomotive noi, dar și pentru modernizarea unor locomotive vechi.

Acordul de 466 milioane dolari include un total de 141 de locomotive”, a informat azi portalul de ştiri HotNews.

În trecutul nu prea îndepărtat, Egiptul – o ţară cu o reţea feroviară destul de modernă, mult peste ce avem la noi în ţară – cumpăra locomotive diesel de la fabrica Electroputere Craiova, mai informează colegii de la HotNews.

Din păcate, însă, Electroputere Craiova n-a mai produs locomotive de pe la începutul anilor 2000.

Mai înainte vreme, locomotivele produse la Electroputere fuseseră exportate şi în Iran, Grecia, Iugoslavia, Polonia, Marea Britanie şi China.

Societatea a fost privatizată, cumpărată fiind de o compania arabă, Al Ahrab Contracting Company, din Arabia Saudită, dar nu mai produce decât motoare electrice, în câteva din fostele secţii.

Aşa că, în lipsă de locomotive din România, Căile Ferate Egiptene cumpără acum locomotive de o jumătate de miliard de dolari de la americani.

Iar pentru ca tacâmul dezastrului industriei româneşti de profil să fie complet, chiar azi a fost anunţată închiderea şi a ceea ce a mai rămas din Electroputere Craiova.

Ultimii angajaţi ai fabricii, vreo 250 la număr, vor intra în şomaj de luna viitoare, iar Electroputere va fi închisă, după 70 de ani de existenţă.

Terenul a fost deja cadastrat, parcelat şi va fi vândut doritorilor, iar utilajele rămase vor ajunge, probabil, la fier vechi.

În imagine, o locomotivă folosită de Căile Ferate Egiptene.

sursa foto: Egypt National Railways

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here