Preşedintele României, Klaus Iohannis, a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, urmare a faptului că Guvernul Ludovic Orban și-a asumat răspunderea în Parlament, la finalul anului trecut, pentru această lege.
La capitolul finanţări ale proiectelor de infrastructură rutieră, promisul drum expres Piteşti-Craiova are, însă, parte de o alocare bugetară modică, de numai 96 de milioane de lei.
Drumul expres până la Craiova, cerut insistent de uzina Ford de acolo, e împărţit în trei loturi, al căror cost de finalizare însumat este de două miliarde de lei.
Prim-ministrul Ludovic Orban a estimat că lucrările la acest drum expres vor fi gata către finalul anului 2022, însă, specialiştii din cadrul asociaţiei „Pro Infrastructură” sunt de părere că termenul de finalizare avansat de premier este unul fantezist.
Lucrările la primul tronson al acestui drum au început în mai anul trecut, dar s-au oprit a doua zi după „inaugurarea lucrărilor”.
La câteva săptămâni după aceasta, însuşi şeful uzinei Ford Craiova, Ian Pearson, a făcut o vizită la „şantier”, ca să afle personal că totul n-a fost decât o butaforie propagandistică electorală şi că, de fapt, acolo nu munceşte nimeni.
Din câte ştim, lucrurile nu s-au schimbat mai deloc de atunci şi până azi, ceea ce ne îndreptăţeşte să credem că nici pomeneală ca drumul expres Piteşti-Craiova să fie gata în 2022.
În imagine, montarea unei dintre cele 10 borduri montate, de ochii camerelor de luat vederi, la „inaugurarea” lucrărilor, în luna mai anul trecut.