Doi colegi de breaslă din Târgu-Mureş, la raliul Budapesta-Bamako 2020

0
332

Din 2005 încoace, iubitorii de adrenalină şi de expediţii pe două, patru (sau mai multe) roţi, amatori în ale sporturilor cu motor, au la dispoziţie un mega-raliu al lor: Budapesta-Bamako (Republica Mali).

În timp, acest raliu a devenit cea mai mare, mai grea şi mai plină de provocări întrecere dedicată amatorilor.

La ea au luat parte, de-a lungul celor 14 ani de existenţă, mai multe echipaje din România. Şi la ediţia a 15-a, de anul viitor, va fi prezent la start (cel puţin) un echipaj din ţara noastră.

Ne face plăcere să informăm că doi dintre cei trei membri ai echipajului din Târgu-Mureş, care se pregăteşte asiduu, zilele acestea, pentru marele raliu, sunt colegi de breaslă.

Colegul Ovidiu Morar va lăsa calculatorul pentru adrenalina nisipurilor Saharei

Ovidiu Morar este tehnoredactor, administrator web şi paginator bine cunoscut în presa locală din judeţul Mureş.

Colegul său, Adrian Catană, informatician, s-a ocupat de reţeaua de calculatoare la un ziar local de acolo.

Din echipă mai face parte şi Călin Vancea, inginer de meserie.

Traseul din acest an al raliului Budapesta-Bamako e un pic diferit de cel al ediţiilor precedente. În sensul că, din cauza situaţiei de securitate din Republica Mali (violenţele unor grupări extremiste islamice au făcut zeci de morţi în ultimii doi ani, iar Franţa a trimis în zonă efective ale Legiunii Străine), punctul terminus al raliului va fi capitala Republicii Sierra Leone, Freetown.


Un tot-teren veritabil, cum e şi Nissan Patrol, e ca vinul: cu cât e mai vechi, cu atât e mai bun

Sierra Leone a depăşit, în bună măsură, traumele sângerosului război civil din ultimele decade, astfel că Freetown a fost ales ca punct final al raliului.

Colegii noştri de breaslă din Târgu-Mureş vor încerca să parcurgă traseul de la Budapesta la Freetown la bordul unei maşini de teren Nissan Patrol, model 1999, dotat cu un motor diesel supraalimentat de 2,8 litri, care dezvoltă 127 CP.

Par cam puţini căluţii bătrânului Nissan, însă, trebuie spus, aceştia nu sunt „cai electronici”, cum au acum sub capote maşinile moderne.

Maşina a primit, printre altele, frâne, suspensii şi articulaţii noi-nouţe

Maşina a fost supusă unui minuţios proces de renovare şi revizuire, astfel că temerarii târgumureşeni vor pleca la drum cu convingerea că maşina nu-i va lăsa la greu.

Traseul pleacă din Budapesta (în februarie 2020) şi traversează Ungaria, Sloveni, Italia, Franţa şi Spania, pe continentul european. După traversarea Mediteranei cu feribotul, ruta va continua prin Maroc, Mauritania, Senegal, Guineea şi Sierra Leone.

În total, 8.235 km, dintre care cam jumătate prin nisipurile Saharei şi prin pustiul Africii de Vest.

Ar mai trebui spus că, atât pe colegii noştri de breaslă jurnalistică, la fel ca şi pe ceilalţi participanţi, nu doar adrenalina şi spiritul de aventură i-au determinat să încerce o astfel de întreprindere temerară.

La fel de importantă e şi latura caritabilă a raliului.

Înainte de plecare, spre exemplu, echipajul din Târgu-Mureş va testa capacităţile off-road ale maşinii ducând cu ea tot felul de cadouri şi donaţii unor comunităţi izolate, aflate la distanţă de ceea ce numim, îndeobşte, civilizaţie.

Deja sunt strânse donaţii pentru aceşti oameni care trăiesc izolaţi, adesea fără electricitate, în cătune spre care nu duce niciun drum: încălţăminte, rechizite şcolare, alimente neperisabile, îmbrăcăminte etc.

Două exemple în acest sens: distribuitorul de papetărie Herlitz a donat rechizite şcolare, Universitatea de Medicină, Farmacie şi Ştiinţe din Târgu-Mureş a oferit câteva calculatoare.

Oricine poate, însă, dona orice le poate fi de folos semenilor noştri care locuiesc în zone greu accesibile. Cei trei băieţi le vor transporta acolo unde e nevoie de cele donate.

Astfel de gesturi caritabile vor fi făcute şi pe drum, în Africa, aşa cum e deja o tradiţie pentru participanţii la raliu.

Pe site-ul expediţiei (www.nohaiinafrica.ro) puteţi citi despre ce acte de caritate au fost făcute, de-a lungul anilor, de automobiliştii amatori.

Pregătirile celor trei temerari pot fi urmărite şi pe pagina lor de Facebook, la adresa https://www.facebook.com/NOHAI-in-Africa-101324691255761

sursa foto: www.nohaiinafrica.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here