„Transportatorii rutieri din România afirmă că ANAF a realizat controale inopinate la firmele din sector, în urma cărora a decis reîncadrarea diurnei șoferilor ca venit salarial.

Companiile trebuie acum să plătească impozite și contribuții retroactiv pe cinci ani, pentru aceste venituri, deși la controale anterioare nu au fost descoperite probleme cu diurna, afirmă acestea”, se arată într-un articol publicat de portalul de ştiri economice Economedia.

Ar fi o lovitură grea în special pentru şoferii de camioane de cursă lungă (TIR), ale căror venituri – oricum, mici în raport cu munca depusă de aceşti oameni – ar urma să scadă considerabil.

Ne surprinde neplăcut nu doar extra-impozitarea veniturilor şoferilor, dar şi intenţia de a aplica această supraimpozitare în mod retroactiv, lucru care contravine principiului de drept conform căruia nicio lege nu poate produce efecte în trecut, ci doar în viitor.

„Ministrul Finanțelor solicită Fiscului să vină cu soluții la această problemă și anunță că a fost înființat un grup de lucru pentru analiza legislației din transporturile rutiere.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită intervenția de urgență a Guvernului pentru clarificarea controalelor fiscale pe diurnă, având în vedere verificările recente la firmele de transport rutier, precum și emiterea unor procese verbale care au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani”, se mai menţionează în articolul citat.

Judeţul Argeş este unul dintre punctele-cheie ale transportului rutier de mărfuri, intern şi internaţional, aici avându-şi sediul aproximativ o treime dintre cei mai importanţi transportatori rutieri din top 50 naţional.

Articolul din care am citat poate fi lecturat accesând link-ul de mai jos:

sursa foto: Dreamstime

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here