Directorul general al Automobile Dacia SA, Cristophe Dridi, a avut aseară o rundă de discuţii cu prim-ministrul Ludovic Orban.

Îngrijorat, probabil, de faptul că Guvernul PNL e silit să încerce să reducă din cheltuieli, pentru a se încadra în deficitul bugetar maxim convenit cu partenerii europeni (de 3% din PIB), şeful francez al Daciei i-a explicat premierului că ar fi util să fie menţinut Programul Rabla, de înnoire a parcului auto.

De unde bani de maşini noi, Monsieur Dridi?

„… vrem (Uzina Dacia – n.r.) să continuaţi să protejaţi maşinile noi… avem nevoie în special de programul Rabla, pentru încurajarea producţiei de maşini noi în România, dar şi în beneficiul automobilelor noi de import. Programul Rabla este o măsură foarte bună”, a declarat dl Dridi.

E corect ce spune directorul Dridi. Numai că, pentru ca românii să-şi permită în număr din ce în ce mai mare maşini noi, e nevoie ca nivelul de trai în ţară (în a doua cea mai săracă ţară din UE, să nu uităm) să crească.

Iar de asta trebuie să se îngrijească Guvernul. Sigur dl Orban a înţeles mesajul interlocutorului său.

Altminteri, niciun Program Rabla nu va vârâ românilor în buzunare bani de maşini noi. Menţionăm că, anul acesta, salariul mediu pe economie a fost de puţin peste 3.000 de lei.

Autostrada Piteşti-Sibiu?

„Prima noastră prioritate (a Daciei – n.r.) e infrastructura. E cea mai importantă. Tot ce se va realiza pentru îmbunătăţirea infrastructurii va fi un catalizator pentru întreaga economie, şi cu siguranţă pentru sectorul construcţiei de maşini”, a mai spus oficialul francez.

Deşi n-a spus-o explicit, aluzia la tergiversarea fără sfârşit a demarării lucrărilor la autostrada Piteşti-Sibiu a fost mai mult decât străvezie.

Probabil, prim-ministrul liberal a avut urechi şi pentru acest mesaj subliminal şi a priceput ce are de făcut, sperăm.

Uzina Dacia, în particular, şi România, în general, au mare nevoie de această autostradă. Fie şi numai dacă ţinem cont de faptul că Uzina Dacia e „responsabilă” de aproximativ 7% din exporturile întregii ţări.

1 COMENTARIU

  1. Dle. director Cristophe Dridi. Din punct de vedere al motorizarii ( otto si diesell), vad ca implementati in continuare aceleasi principii constructive, respeciv ; Raportul de comprimare constant si Succesiunea timpilor functionali. Analizind fenomenele fizico-mecanice rezultate prin implementarea acestor principii vechi de peste un secol, in
    laboratoarele ind.aerospatiale de aparare,unde am lucrat 25 de ani,am constat. : 1 – Actualele motoare otto si diesell, Nu pot indeplini conditiile ; economice,rentabile,ecologice-calitativ si cantitativ. ( Nu intru in amanunte si demonstratii fizico-mecanice.). 2 – Actualele motoare otto si diesell,la nivel mondial 2020,Nu sunt si nici NU pot fi controlate electronic, direct-fundamental,datorita raportului de comprimare constant. Actualele motoare ,la nivel mondial 2020, au controlat electronic, sistemele componente,respectiv ; sist.de alimentare si sist.de aprindere in cazul motoarelor pe benzina. Fundamental este necesar, controlul electronic direct-fundamental, asupra presiunii de comprimare din interiorul cilindrilor,pentru ca, din presiunea de comprimare rezulta ; Plaja turatiei de exploatare,Puterea dezvoltata,Consumul de combustibil , si procentul de ardere-calitativ si cantitativ .3 – Actualele motoare otto si diesell,la nivel mondial 2020, NU indeplinesc conditia de ”ADAPTARE” la TRAFIC, respectiv; traficul urban si traficul de autostrada. 4 – Limita minima functionala ~ 900 rot/min., realizind cite doua evacuari / RAC ( rotatie arbore cotit), elimina in atmosfera 1800 evacuari/min.,stationare semafor. Analizind aceste fenomene rezultate prin implementarea acelor principii vechi de peste un secol, in laboratoarele ind.aerospatiale de aparare, am identificat solutii inlocuitoare, si anume; SUPRAPUNEREA TIMPILOR FUNCTIONALI,solutie prin care cresetm cuplul motor si puterea dezvoltata,scazind consumul de combustibil si evacuarile/min., cu 50%. ”RAPORT de COMPRIMARE VARIABIL”, cu doua trepte volumetrice,astfel ; Prima treapta volumetrica,reprezinta ~ 35%,destinata traficului urban, viteza de deplasare de pina la 60 km/ora,1500 rot./min.. Aceasta treapta volumetrica,are caracter functional permanent dupa pornire,favorizind pozitiv si pornirea fara probleme in conditii de iarna. Depasind 60 km/ora,1500 rot/min.,in traficul de autostrada, este activata si Treapta a doua volumetrica,care reprezinta ~ 65%,formind un intreg 100%, cu prima treapta volumetrica. Activarea-dezactivarea treptei a doua volumetrica, conditionata de solicitare,peste,s-au sub 60km/ora,1500 rot/min., supravegheat,controlat si executat electronic, direct-fundamental, in premiera mondiala. Tot in premiera mondiala,prin cele doua trepte volumetrice,se indeplineste conditia de ”ADAPTARE”LA TRAFIC,respectiv ;traficul urban si traficul de autostrada. Rezultate fara concurenta la nivel mondial,din punct de vedere; economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Aceasta solutie, am implementat-o ,realizind prototipul functional pe Dacia 1300. In urma incercarilor functionale, am constatat ca, indeplineste in totalitate conditiile pentru care a fost ; conceput, proiectat, tehnologizat si realizat. Implementare pe orice motor termic cu piston otto si diesell. Referitor la propulsia ”electrica”,aceasta va prine piata,doar daca concureaza propulsia clasica (otto si diesell), din punct de vedere al autonomiei de deplasare si al timpului necesar alimentarii-reincarcarii acumulatorilor. Doresc sa implementez acest proiect cu prioritate pe motoarele Dacia si Ford. Cu deosebit respect, Gheorghe Dinu , A.Q. Asigurarea calitatii . ( CTC laboratoare aparatura bord aeronave,echipamente si tehnologii aerospatiale militare. ) Amanunte,relatii si prototip functional pe pagina mea de facebook. Multumesc .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here