Începând cu modelele anului 2024, Dacia nu va mai oferi motoare diesel pe SUV-ul Duster, maşina-fanion a constructorului de la Mioveni, ultimul model Dacia care mai putea fi comandat cu motorizare diesel.
Decizia luată de grupul Renault vine după ce, în anii precedenţi, Dacia eliminase dieselul dintre motorizările disponibile pentru modelele Logan şi Sandero. Astfel că, din 2024 încolo, motorizările diesel nu vor mai fi disponibile pe niciun model ieşit de pe banda de montaj a uzinei de la Mioveni.
Decizia de eliminare a motoarelor diesel de pe Dacia Duster model 2024 a fost luată ţinând cont că peste încă un an, la 1 ianuarie 2025, vor intra în vigoare normele de poluare Euro 7. Norme pe care „bătrânul” diesel de 1,5 litri DCi nu are cum să le mai poată respecta.
În schimb, apar noutăţi sub capota Daciei Duster: maşina va fi disponibilă cu motorizare hibridă, şi pe o nouă platformă, numită CMF-B de cei de la Renault, aceeaşi platformă folosită şi de modelele Captur şi Clio şi pe care va fi construit în serie şi Dacia Bigster.
Noua generație a Daciei Duster va folosi noul motor pe benzină în trei cilindri, supraalimentat, de 1,2 litri, de găsit acum pe modelele Renault Austral. Vor dispărea, de asemenea, de pe Duster şi motoarele pe benzină de 1,3 litri TCe.

Motorul de 1,2 litri în trei cilindri va veni în versiune mild hybrid (48V) cu puteri de 110 CP sau 130 CP, cuplate la o nouă transmisie automată cu dublu ambreiaj.
Modelul de bază al Daciei Duster va utiliza micul motor de un litru numit Eco-G, de 105 CP. Versiunea de top a Duster va fi echipată cu sistemul full hibrid de 141 CP, lansat de curând pe noua Dacia Jogger.
Prezentarea oficială a noii Dacia Duster e programată pentru finalul anului în curs. La concesionarii Dacia, probabil, va sosi în primăvara lui 2024. Nu sunt încă disponibile informaţii privind preţurile.
sursa foto: RorocaR, largus.fr