După cum multă lume ştie, compania aeriană de stat Tarom înregistrează an de an pierderi consistente, de zeci de milioane de euro, chiar de peste 100 de milioane de euro, în câte un an.

De fapt, Tarom a înregistrat doar pierderi din 2007 încoace, iar actualmente, funcţionarea companiei costă bugetul de stat circa 3.000-3.500 de euro pe oră.

Repetatele tentative de a o aduce măcar pe zero au eşuat, una după alta.

Zilele acestea, Guvernul Orban a anunţat că intenţionează să acorde un nou ajutor de stat pentru Tarom, dublat şi de un (alt) plan de restructurare.

Deputatul USR de Argeş Ionuţ Moşteanu nu e însă de acord cu aceasta.

„La începutul lui 2017, când a preluat PSD guvernarea, Taromul avea în conturi o rezervă cash de aproximativ 170 milioane de dolari. Ieri guvernul a trebuit să le dea un ajutor de stat pentru salvare de 195 milioane de lei ca să iasă din iarnă. Au ras tot în 3 ani.

Pe trendul actual banii ăștia ajută Taromul să iasă din iarnă și să intre în sezonul de vară. E pe perfuzii, cum ar veni. Dacă se strică rău vremea și trebuie să plătească 2 luni degivrări la fiecare zbor, atunci e și mai complicat.

Urmează plan de restructurare, notificarea Comisiei Europene și un nou ajutor de stat pentru redresare. Aștept să vedem calendarul și marele plan, dar sunt sceptic.

Eu o tot spun de câțiva ani și o mai spun o dată – singura șansă reală de salvare e privatizarea. Nu sunt de acord să mai pompăm bani publici într-o gaură neagră”, a notat deputatul Moşteanu, pe pagina sa de socializare.

De menţionat că alte state europene fie şi-au privatizat companiile aeriene de stat, fie, pur şi simplu, le-au închis de tot, lăsând sectorul privat să umple golul creat. Ultimul caz de acest gen a fost înregistrat acum câţiva ani, în Ungaria, unde Guvernul maghiar a închis compania Malev.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here