Automobiliştii care au circulat ceva mai des pe tronsonul de drum dintre Piteşti şi Râmnicu-Vâlcea ştiu, de ani buni, despre veşnicele probleme cu alunecările de teren din zona popasului de la Deduleşti.

De cel puţin 7-8 ani, oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ca şi instituţia care i-a precedat (CNADNR), cârpesc, în fiecare an, în stil pompieristic, şoseaua.

Niciodată, însă, nu s-a pus, în mod serios, o reabilitare temeinică a zonei. Lucru inacceptabil, dacă ţinem cont de faptul că segmentul de drum în discuţie face parte din al doilea cel mai circulat drum naţional din România.

„Este doar unul din numeroasele puncte (zona popasului de la Deduleşti – n.r.) în care drumul a început să o ia la vale. În orice moment, crăpăturile se pot transforma în surpări extrem de periculoase. Fisurile sunt vechi de luni întregi și se extind în fiecare zi.

Din păcate (i)responsabilii din CNAIR sunt prea ocupați să țină închise autostrăzi „pe care aluneci ca în baie”, să deruleze licitații cu viteza melcului (unele au fost lansate în 2016 și încă sunt nefinalizate) sau să meargă „inopinat” pe șantiere pentru a mima munca.

Ce se va întâmpla cu fisurile de pe DN7? Cel mai probabil, cei din CNAIR vor interveni „în regim de urgență” DUPĂ ce drumul o va lua definitiv la vale! Se pare că doar tragediile și dezastrele îi mai trezesc din amorțeală.

Prevenția și profesionalismul nu există în CNAIR.

Facem un apel la ultimele urme de responsabilitate rămase în Compania Națională Anti-Infrastructură din România ca să se remedieze imediat zonele cu risc ridicat de alunecări”, se arată într-o luare de poziţie publică a Asociaţiei Pro Infrastructură, un ONG foarte implicat în chestiuni de acest gen.

sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here