Se transportă sute de grinzi pentru construirea lotului de autostradă Tigveni-Curtea de Argeș, până în 22 septembrie inclusiv.
Transporturile agabaritice vor avea loc pe ruta intersecție DN 73C-DJ 678A Tigveni – DN 73C – intersecție DN 73C-DJ 704H Curtea de Argeș. Fiecare transport cântărește peste 100 de tone. Transportul grinzilor începe mâine și se încheie în data de 22 septembrie.
”Lățimea maximă a vehiculelor este 2,55 m, masa totală 100,48 tone, lungimea 48 m, înălțimea 4 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că… viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră.
Etapele de desfășurare ale transporturilor sunt stabilite de Poliția Rutieră. Vehiculele vor fi însoțite de autovehicule autorizate și de echipaje ale Poliției Rutiere”, a transmis CNAIR, printr-un comunicat de presă.
Pe respectivul lot 4 de autostradă, parte a autostrăzii Pitești-Sibiu, lucrează grupul de firme Porr. Respectiv Porr Construct Gmbh Austria și subsidiara sa din România, Porr Construct SRL București. Lucrările sunt înaintea graficului.
Termenul contractual de finalizare a lotului de autostradă Curtea de Argeș-Tigveni e decembrie 2026. Însă sunt șanse mari ca lotul, lung de aproape 10 km (aici sunt cele două vestite tuneluri, Daniela și Alina), să fie gata anul viitor.
Situația pe celelalte loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu
- Lotul 1 Sibiu-Boiţa e deschis circulaţiei. Porr Construct Gmbh şi Porr Construct SRL Bucureşti l-au finalizat mai devreme cu 3 luni decât era prevăzut în contract.
- Lotul 2 Boiţa-Cornetu, lung de 31,33 km, e considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. Executant e o asociere dintre două firme din Turcia, Mapa Insaat şi Cengiz Insaat. Turcii au început deja organizarea de şantier și au finalizat defrișările. Durata de execuție efectivă a lucrărilor e de 50 de luni.
- Lotul 3 Cornetu-Tigveni e contractat de italienii de la WeBuild (Astaldi). Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. În august 2023 au început efectiv lucrările pregătitoare, dar cu o mobilizare aşa şi aşa.
- Lotul 5 Curtea de Argeş-Piteşti e contractat de aceeaşi companie italiană WeBuild. Aceasta a început slăbuţ lucrările (detalii, aici), dar s-a mobilizat mai bine ulterior. Lucrările au început în 2021. Lotul ar trebui să fie deschis circulaţiei anul viitor. S-ar fi putut chiar anul acesta, măcar o deschidere parțială (Pitești-Băiculești), dar italienii nu se spetesc defel.
sursa foto: CNAIR