De mâine, 100 de transporturi agabaritice, cu grinzi pentru autostradă, zilnic, pe ruta Tigveni-Curtea de Argeș

Date:

Share post:

Se transportă sute de grinzi pentru construirea lotului de autostradă Tigveni-Curtea de Argeș, până în 22 septembrie inclusiv.

Transporturile agabaritice vor avea loc pe ruta intersecție DN 73C-DJ 678A Tigveni – DN 73C – intersecție DN 73C-DJ 704H Curtea de Argeș. Fiecare transport cântărește peste 100 de tone. Transportul grinzilor începe mâine și se încheie în data de 22 septembrie.

CITIȚI ȘI: (Video) În 2025, autostrada ajunge la Curtea de Argeş. În 2026, la Tigveni. De acolo spre Vâlcea… pentru ce urmează, jale e puţin spus

”Lățimea maximă a vehiculelor este 2,55 m, masa totală 100,48 tone, lungimea 48 m, înălțimea 4 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că… viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră.

Etapele de desfășurare ale transporturilor sunt stabilite de Poliția Rutieră. Vehiculele vor fi însoțite de autovehicule autorizate și de echipaje ale Poliției Rutiere”, a transmis CNAIR, printr-un comunicat de presă.

Pe respectivul lot 4 de autostradă, parte a autostrăzii Pitești-Sibiu, lucrează grupul de firme Porr. Respectiv Porr Construct Gmbh Austria și subsidiara sa din România, Porr Construct SRL București. Lucrările sunt înaintea graficului.

Termenul contractual de finalizare a lotului de autostradă Curtea de Argeș-Tigveni e decembrie 2026. Însă sunt șanse mari ca lotul, lung de aproape 10 km (aici sunt cele două vestite tuneluri, Daniela și Alina), să fie gata anul viitor.

CITIȚI ȘI: Austriecii de la Porr Construct lucrează zi şi noapte la tunelul de pe lotul de autostradă Curtea de Argeş-Tigveni (galerie foto/video)

Situația pe celelalte loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu

  • Lotul 1 Sibiu-Boiţa e deschis circulaţiei. Porr Construct Gmbh şi Porr Construct SRL Bucureşti l-au finalizat mai devreme cu 3 luni decât era prevăzut în contract.
  • Lotul 2 Boiţa-Cornetu, lung de 31,33 km, e considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. Executant e o asociere dintre două firme din Turcia, Mapa Insaat şi Cengiz Insaat. Turcii au început deja organizarea de şantier și au finalizat defrișările. Durata de execuție efectivă a lucrărilor e de 50 de luni.
  • Lotul 3 Cornetu-Tigveni e contractat de italienii de la WeBuild (Astaldi). Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. În august 2023 au început efectiv lucrările pregătitoare, dar cu o mobilizare aşa şi aşa.
  • Lotul 5 Curtea de Argeş-Piteşti e contractat de aceeaşi companie italiană WeBuild. Aceasta a început slăbuţ lucrările (detalii, aici), dar s-a mobilizat mai bine ulterior. Lucrările au început în 2021. Lotul ar trebui să fie deschis circulaţiei anul viitor. S-ar fi putut chiar anul acesta, măcar o deschidere parțială (Pitești-Băiculești), dar italienii nu se spetesc defel.

CITIȚI ȘI: (Foto) Grazie, WeBuild! Lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș al autostrăzii Pitești-Sibiu, șanse spre zero de deschidere anul acesta

sursa foto: CNAIR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Sorin Grindeanu: 2025 va fi un an plin de restricții pe DN 7 Valea Oltului

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat, ieri, citat de...

Alegeri prezidențiale 2025: lista completă a candidaților la Președinția României

După soluționarea tuturor contestațiilor, lista candidaților la alegerile prezidențiale...

Surpriză la Chiajna: nu e Andrei Prepeliță, e Nicolae Dică

În urmă cu puțin timp, piteșteanul Nicolae Dică a...

Andrei Prepeliță, favorit să preia banca tehnică a Concordiei Chiajna

Andrei Prepeliță, fost fotbalist și antrenor la FC Argeș,...