Deşi, de vreo doi ani, se tot vorbeşte în spaţiul public despre iminenţa lansării unei maşini Dacia cu propulsie integral electrică, a devenit limpede, zilele trecute, că Dacia nu va face direct „saltul” spre electrificare 100%.

Oficialii grupului Renault au ales, în schimb, să înceapă cu o maşină hibridă (aşa-numitul „mild hybrid”, adică o maşină cu motor clasic, pe benzină, ajutat şi de unul electric, dar fără posibilitatea de încărcare a bateriei la priză).

E vorba de noua generaţie, a treia, a Daciei Sandero, despre care am scris chiar cu câteva zile în urmă.

Opţiunea managementului francez al Daciei e una logică, firească, în concordanţă cu filozofia, întemeiată de fostul preşedinte-director general al grupului Renault, Louis Schweitzer: maşini ieftine, accesibile, simple.

Dacia, ştie toată lumea asta, e a doua marcă a grupului Renault. Cam ceea ce e Skoda pentru grupul VAG sau Daihatsu pentru grupul Toyota.

Dacia n-a fost niciodată (şi nu e nici de când aparţine grupului Renault) lider în ale inovaţiilor. N-a beneficiat niciodată de tehnologii de ultimă oră.

S-a bazat, în schimb, pe tehnologii Renault, probate, verificate în timp, dar care au un decalaj tehnologic de câţiva ani faţă de celelalte mărci ale grupului-mamă.

În atare condiţii, era clar că ne putem aştepta la modele Dacia full electrice abia la câţiva ani de la lansarea lor pe modele Renault sau Nissan. Or, tradiţia celor două mărci în propulsie electrică nu are încă un deceniu.

Timp suficient pentru ca tehnologiile să fie verificate, probate în timp, în utilizare, îmbunătăţite, revizuite unde e cazul etc.

Dacă francezii ar propune pieţei, simultan, şi modele Renault ori Nissan, şi Dacia, dotate cu aceleaşi tehnologii integral electrice, există riscul de „canibalizare” între mărcile grupului. Lucru pe care managementul celor de la Renault nu îl doreşte, după cum au afirmat, în repetate rânduri, oficiali ai grupului.

Aşa că ne putem aştepta ca primele Dacia 100% electrice să fie mai fiabile în exploatare decât, să zicem, primele modele Renault electrice (Fluence, Zoe), în ciuda micului decalaj tehnologic.

Având în vedere că în toamnă, la Salonul Auto de la Paris, va fi prezentată prima maşină hibrid din istoria mărcii Dacia (noul Sandero III), putem presupune că în cel mult un an sau doi, vom putea avea şi prima Dacia integral electrică.

Şi va fi mai bună şi mai accesibilă decât au fost primele Renault Zoe sau Renault Fluence, la lansarea lor pe piaţă.

În imagine, un Renault Fluence electric.

sursa foto: Wikipedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here