De ce „motorul” Daciei de la Mioveni dă constant, ciclic, rateuri?

0
830

Fost angajat al Uzinei Dacia, omul care a creat primul birou de presă al uzinei, publicistul şi scriitorul Nicolae Badiu este, cu siguranţă, unul dintre oamenii care, atunci când vorbesc/scriu despre Dacia, o fac în deplină cunoştinţă de cauză.

Tocmai de aceea, textul publicat de dl Badiu azi, pe site-ul său personal (www.nicolaebadiu.ro) merită lecturat cu atenţie de către oricine e interesat de bunul mers al treburilor la uzina de la Mioveni.

Mers care numai bun nu este, din perspectivă socială privind lucrurile. Proteste peste proteste, ameninţări cu greva generală…pare că e cam înnorat cerul deasupra Mioveniului, la figurat vorbind.

Publicăm mai jos articolul dlui Badiu, profitând de permisiunea acordată de autor, cu convingerea că e o lectură care, vorba cronicarului, „merită zăbava”.

„Adică, ajungi la o cifră de afacere de peste 5 miliarde de euro, contribui cu peste 4 procente la P.I.B. –ul României, asiguri peste 150 mii de locuri de muncă direct și în industria orizontală din țară, plătești salariații la un nivel care atinge sau depășește cota de salarii din Turcia, Cehia, Polonia sau Rusia și Maroc…și totuși ai probleme în a evita un conflict de muncă, prin negocieri eșuate cu liderii de sindicat?!!!… Ceva e putred în dealul de la Mioveni…!

Uzina Dacia de la Mioveni a atins anul trecut un nou record de fabricație și de vânzări deopotrivă! Noul director general, Christophe Dridi, fost director de producție la uzina din Tanger și cu o experiență managerială în domeniul calității japoneze la Nissan, și-a impus un pariu cu Dacia din România!

El a declarat că la Mioveni, nivelul de competitivitate va plasa Uzina pe primul loc în lumea Renault! Christophe Dridi a anunțat că uzina își va crește capacitatea de fabricație cu peste 15 procente! Construcții noi, investiții majore și multe locuri de muncă în plus!

S-a trecut imediat la fapte! Uzina angajează salariați, spațiile de producție se extind, industria orizontală se pregătește de o dezvoltare proporțională, etc…

La negocierile salariale din această primăvară, administrația a oferit o nouă creștere semnificativă de câștiguri pentru muncitori și pentru toate celelalte categorii de angajați! Și totuși, liderii de sindicat nu sunt mulțumiți!

Ei vor mai mult! Ei susțin că uzina a avut un câștig mai mare anul trecut și că poate oferi mai mult salariaților! Nu sunt luate în seamă noile investiții! Ce să-i faci ?!…

Cultura românului e bine știută: cheltuim tot de pe avans la lichidare…Cam asta e mentalitatea românească, în mare… Numai că, patronatul nu este românesc și aici lucrurile se poticnesc…

Francezii de la Renault nu fac mașini de ieri, de azi… S-au făcut deja 150 de ani de la înființarea Renault și în toată vremea asta, patronatul a exersat, a experimentat, a construit mereu și a devenit unul dintre liderii mondiali ai industriei de automobile!

Francezii nu-și pun niciodată ouăle într-un singur coș! Dacia se fabrică și în Maroc și în Rusia… și în alte vreo 11 țări…

Și după ce am trecut în revistă cele de mai sus, vă închipuiți cât de penibilă poate fi reacția forțată și complet artificială a unui grup minor de muncitori care au reclamat ca necorespunzătoare mâncarea oferită de administrația Dacia..?!

Este complet ridicol să refuzi hrana subvenționată complet de către administrație și să afirmi că nu-ți place ciorba de pui și fasolea cu cârnat…

Desigur, acțiunea respectivă a făcut parte dintr-o strategie a sindicatului în negocierea cu administrația… În fine, mă opresc deocamdată, nedumerit…

Ori negociatorii Dacia-Renault sunt incompetenți, ori liderii de sindicat au luat-o pe arătură, i-a luat fumul puterii târâși… sau cineva ostil Daciei îi mână?! Mă întreb și zic și eu….nu dau cu parul!”

Nicolae BADIU www.nicolaebadiu.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here