Organizaţia europeană responsabilă cu testele de siguranţă ale automobilelor Euro NCAP, a dat azi publicităţii rezultatele testelor efectuate asupra mai multor modele, între care şi micuţa Dacia Spring, primul vehicul 100% electric din istoria mărcii Dacia.

Din păcate, rezultatele Daciei Spring au fost cele mai proaste de când modele Dacia (primul a fost Logan, generaţia I) sunt testate Euro NCAP: o singură stea din cinci. Celelalte modele Dacia testate în anii anteriori obţinuseră în general câte trei stele.

Varianta testată a fost una în versiune de echipa Comfort Plus.

Şi mai prost decât Dacia Spring a stat modelul, de asemenea, electric, al celor de la Renault, Zoe. Deşi la lansarea sa, în anul 2013, Renault Zoe E-Tech electric a primit cinci stele la testele Euro NCAP, testarea de anul acesta a fost catastrofală: zero stele. Este pentru prima dată când un model Renault obţine un rezultat atât de slab.

Zero stele pentru Renault Zoe nu e un rezultat cu care francezii să se mândrească

Pe de altă parte, testările Euro NCAP de anul acesta au mai furnizat o premieră: s-au împlinit 20 de ani de când toate modelele constructorului suedez Volvo obţin câte cinci stele pe linie. Se ştie, însă, scandinavii au o adevărată obsesie pentru siguranţă, încă de la apariţia primului model Volvo, acum aproape 100 de ani. Volvo oricum îşi supune maşinile, de decenii, unor teste de impact cu mult mai severe decât cele efectuate în testările Euro NCAP.

Revenind la Dacia Spring: o singură stea la testele Euro NCAP e un duş rece, dar în niciun caz o tragedie. Maşinile din clasa sa (supermini), citadine prin definiţie, nu prea sunt expuse riscului unor coliziuni severe.

Un rating de trei stele ar fi suficient pentru o maşinuţă eminamente de oraş, iar acest rating poate fi relativ uşor atins, cu modificări constructive relativ lejere, care să nu crească preţul maşinii cu mai mult de câteva sute de euro.

sursa foto: euroncap.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here