După ce, alaltăieri, constructorul Dacia a prezentat în mediul online prima sa maşină integral electrică, botezată Spring, au apărut şi primele reacţii.

Ieri am consemnat una extrem de favorabilă şi de optimistă, formulată de analistul şi jurnalistul auto Oraan Mărculescu, în cadrul unei emisiuni transmise la postul Radio France Internationale (RFI), ediţia în limba română.

La capitolul plusuri, noi am adăuga şi designul maşinii. În opinia noastră, Dacia electrică Spring este cel mai frumos model de Dacia din câte am văzut.

E mai frumos, chiar, decât multe modele Renault şi printre cele mai arătoase maşini electrice de pe piaţă.

Nu au întârziat, însă, să apară şi cele mai puţin optimiste, critice chiar. Spre exemplu, într-o analizată publicată de colegii de la G4Media, e criticată autonomia noii Dacia Spring electrică.

Nouă ni se pare că Dacia Spring e cel mai frumos model Dacia din câte am văzut

Autonomia redusă, criticată

Potrivit informaţiilor furnizate de Dacia, aceasta va fi de 200 km. Asta teoretic, pentru că e cunoscut deja faptul că autonomia reală a unei maşini electrice nu atinge niciodată valoarea teoretică, indicată de constructor.

E ceva similar cu consumul la maşinile cu motoare clasice, termice: rareori atinge cineva valorile de consum indicate în cartea tehnică a maşinii, de către constructor.

Alte reproşuri vizează faptul că Dacia nu a dezvăluit încă nicio imagine a interiorului maşinii sale electrice şi nici nu a furnizat informaţii legate de dotările maşinii.

Există, astfel, temerea că dotările versiunii standard vor fi spartane, pentru ca preţul să poată fi menţinut la nivel cât mai jos.

Firesc, pentru dotări de confort (poate şi de siguranţă) suplimentare se va plăti mai mult, ceea ce ar urca preţul unei Dacia Spring electrice, făcând-o astfel mai greu accesibilă pentru mulţi români. Sau poate chiar inaccesibilă.

Staţii de încărcare puţine, nu sunt prize la blocuri

Un alt aspect negativ, remarcat de cei de la Hotnews, nu vizează maşina în sine, ci infrastructura pentru maşini electrice, în general, în speţă numărul redus de staţii de alimentare, dar şi imposibilitatea celor care locuiesc la bloc de a-şi putea încărca maşinile.

Nu există, la ora asta, niciun bloc în România care să aibă, în parcare, prize electrice ce ar putea fi folosite la încărcarea maşinilor. Sau nu ştim noi să existe vreunul.

Noua Dacia Spring electrică ar putea, însă, să fie un stimulent în acest sens, aşa că nu e exclus să vedem din ce în ce mai multe staţii de încărcare, la blocuri să se amenajeze prize în locurile de parcare etc.

Desigur, au apărut în spaţiul public şi abordări negativiste, de genul „punctul forte e preţul, iar punctul slab, restul”, dar aceste lucruri sunt cel mult nişte glume.

sursa foto: Dacia

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here