Deşi la uzina Ford de la Craiova se produce, de câţiva ani, maşina Ford B Max, acest model nu a reprezentat nicio secundă o concurenţă reală pentru Daciile fabricate la Mioveni.

De acum încolo, însă, lucrurile par să se fi schimbat, o dată cu lansarea noului model Ford Puma.

Colegi din presa auto au numit acest Ford Puma drept cea mai avansată maşină fabricată vreodată în România.

Din orice unghi ai privi-o, Puma e o maşină frumoasă

Această Pumă oltenească e un SUV mic, ceva mai mic decât deja consacratul Duster al Daciei, dar ceva mai mare decât Ford EcoSport. Deci Ford Puma joacă, totuşi, în altă divizie decât modelele fabricate în prezent de Dacia.

E, însă, o maşină ce poate fi atractivă pentru mulţi şi care poate atenta la felia de piaţă a Daciilor.

Puma e construit pe baza modelului Fiesta, dar care are ampatamentul şi ecartamentul mai mari decât acesta. Deasemenea, beneficiază și de o gardă la sol superioară (14,3 cm).

Portbagaj modular, versatil

Portbagajul Pumei are o capacitate ceva mai mică decât Duster sau Logan, (foarte bună, însă, pentru segmentul său), de 456 litri cu bancheta spate nerabatată, însă, compensează prin funcţionalitate şi modularitate.

Pentru comparaţie, Duster are un portbagaj de 475 de litri, iar Logan, 510 litri.

Ciudat, uzina de la Craiova propune, deocamdată, doar o versiune cu tracţiune faţă, fără a se fi precizat nimic despre o eventuală opţiune de tracţiune integrală.

Printre dotări se numără: instrumentar de bord complet digital, cu monitor având diagonala 12,3 ţoli, cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, faruri cu LED care ajută şoferul să vadă mai bine în curbe, acționare electrică a portbagajului, plafon panoramic vitrat, tempomat inteligent (păstrează distanţa faţă de maşina din faţă).

Tabloul de bord arată foarte bine

În plus, mai sunt oferite scaune cu masaj lombar, o cameră video pentru mersul cu spatele şi un sistem inteligent, de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information), care poate informa șoferul cu privire la situațiile periculoase de pe șosea înainte ca acestea să devină vizibile.

Motorizările „mustesc” şi ele de tehnologie de vârf.

Motor fără alternator

„Clienții noului Puma vor fi printre primii care vor beneficia de arhitectura sofisticată mild-hybrid – adaptată pentru a spori eficiența de combustibil, adăugând la plăcerea de a conduce noul Focus un plus de putere și receptivitate.

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în același timp un răspuns incisiv și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP.

Şoferul are la dispoziţie un monitor supradimensionat

Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting).

Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer. Oferit în variante de 125 CP și 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator”, au anunţat cei de la Ford.

În afară de acest motor ultra-tehnologizat, Ford mai oferă şi clasicele 1,5 litri turbodiesel (numit TDCI) de 120 CP şi 1.0 EcoBoost (benzină, turbo), de 125 CP. Ambele, cu sistem de oprire şi pornire automată a motorului la staţionare.

Lista dotărilor Fordului Puma este cu mult mai lungă decât ce am prezentat noi aici, însă, ţinând cont de multitudinea lor, se pare că, într-adevăr, acest nou model de Ford produs la Craiova e cea mai avansată maşină produsă azi în România.

Din păcate, nu vă putem spune nimic despre preţuri, pentru că Ford nu a comunicat încă nimic în acest sens.

sursa foto: Ford România

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here