Dacia 1310 care face de râs aproape orice „bemveu”; are motor de Volvo, turbo, de 150 CP

Date:

Share post:

Sebi Răduş din Ploieşti, un tânăr absolvent al unui liceu cu profil auto din Ploieşti, a (re)construit un model de Dacia 1310 unicat în lume.

Tânărul mecanic auto a luat o Dacia 1310, fabricată în anul 1998 şi a demontat de pe maşină motorul original, de 1,4 litri, alimentat cu benzină şi GPL.

În locul vechiului motor de Dacie a montat unul preluat de la un model de Volvo (480, pour les connaisseurs), care a echipat unul dintre primele modele cu tentă sportivă ale constructorului suedez.

Momentul transplantului de motor pe bătrâna Dacia 1310

Motorul e unul cu patru cilindri, de 1,7 litri, dezvoltat iniţial de grupul Renault, la începutul anilor ’80.

Ulterior, graţie cooperării de la vremea respectivă dintre grupul Renault şi Volvo, constructorul suedez a preluat motorul, i-a adăugat o turbosuflantă Garret, i-a mai adus nişte îmbunătăţiri şi l-a adus la o putere de 120 CP.

Pentru anii 1986-1988, atunci când a fost lansat modelul sport Volvo 480, echipat cu acest motor, puterea era una impresionantă. Nici azi nu e de lepădat.

Rezultatul: o „fiară” de 150 CP sub capota unei venerabile Dacii

Montat pe Dacia 1310, acest agregat garantează o motricitate care face de râs şi azi o mulţime de maşini contemporane cu pretenţii.

Sebi Răduş, însă, nu s-a mulţumit cu cei 120 CP produşi de motorul Volvo. A schimbat filtrul de aer cu unul sport, fără carcasă, a „umblat” un pic şi la evacuare şi astfel a reuşit să mai câştige încă circa 30 CP.

Dacia cu motor turbo de Volvo, îmbunătăţit faţă de standardul anilor ’80, face realmente furori pe şosea.

Dată fiind şi greutatea mai mică a caroseriei de Dacie faţă de cea de Volvo (pe vremea aceea, suedezii nu făceau deloc economie de oţel; nici acum nu prea fac) reprizele Daciei sunt extraordinare.

Bordul nu te lasă să ghiceşti ce poate această Dacia 1310

Bordul e cel cunoscut sub numele de CN, scaunele sunt sport, iar instrumentele de bord au fost preluate de la prima generaţie de Dacia Logan.

Plus câteva „ceasuri” suplimentare, cum ar fi manometru de ulei, indicator de presiune a turbinei etc.

Tânărul Sebi Răduş, muncind la „implantul” motorului de Volvo

Întreaga operă de a face dintr-o Dacie numai bună de dus la Remat un bolid la volanul căreia să râzi de o mulţime de „bemveuri” a durat aproape patru ani.

Rezultatul, însă, a meritat timpul, banii şi efortul, e de părere dl Sebi Răduş, fericitul proprietar al maşinii.

Mai mult, acesta a prins gustul cailor putere mulţi şi spune, într-un clip postat pe youtube, că nu se va opri aici, ci vrea ca prin alte modificări constructive să ducă puterea motorului spre 190-200 CP.

surse foto: Facebook, youtube

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Exit poll-urile din această seară îl indică pe Nicușor Dan drept noul președinte al României

Potrivit exit poll-iurilor făcute publice imediat după ora 21,...

Accident între două autoturisme la Albota

Un accident rutier în care au fost implicate două...

INFOMama – unica aplicație mobilă din România special creată pentru gravide și mame!

Asociația Salvați Copiii România a creat, cu ajutorul specialiștilor...

Luni, locuitorii cartierului Găvana vor rămâne fără apă

TERMO CALOR CONFORT S.A. anunță că luni, 19.05.2025, în...

Campanie de prevenire a dependenței digitale în școlile din Mioveni

Primăria orașului Mioveni, în parteneriat cu Direcția de Sănătate...

Noaptea Muzeelor la MUZEUL HĂRȚILOR – hărți, artă textilă și muzică jazz

Sâmbătă, 17 mai 2025, cu ocazia evenimentului ,,Noaptea Muzeelor”,...

Festivalul Internațional de Literatură „LITERATURĂ ÎN STRADĂ”

Consiliul Local al Municipiului Piteşti şi Primăria Municipiului Piteşti,...