Sebi Răduş din Ploieşti, un tânăr absolvent al unui liceu cu profil auto din Ploieşti, a (re)construit un model de Dacia 1310 unicat în lume.
Tânărul mecanic auto a luat o Dacia 1310, fabricată în anul 1998 şi a demontat de pe maşină motorul original, de 1,4 litri, alimentat cu benzină şi GPL.
În locul vechiului motor de Dacie a montat unul preluat de la un model de Volvo (480, pour les connaisseurs), care a echipat unul dintre primele modele cu tentă sportivă ale constructorului suedez.

Motorul e unul cu patru cilindri, de 1,7 litri, dezvoltat iniţial de grupul Renault, la începutul anilor ’80.
Ulterior, graţie cooperării de la vremea respectivă dintre grupul Renault şi Volvo, constructorul suedez a preluat motorul, i-a adăugat o turbosuflantă Garret, i-a mai adus nişte îmbunătăţiri şi l-a adus la o putere de 120 CP.
Pentru anii 1986-1988, atunci când a fost lansat modelul sport Volvo 480, echipat cu acest motor, puterea era una impresionantă. Nici azi nu e de lepădat.

Montat pe Dacia 1310, acest agregat garantează o motricitate care face de râs şi azi o mulţime de maşini contemporane cu pretenţii.
Sebi Răduş, însă, nu s-a mulţumit cu cei 120 CP produşi de motorul Volvo. A schimbat filtrul de aer cu unul sport, fără carcasă, a „umblat” un pic şi la evacuare şi astfel a reuşit să mai câştige încă circa 30 CP.
Dacia cu motor turbo de Volvo, îmbunătăţit faţă de standardul anilor ’80, face realmente furori pe şosea.
Dată fiind şi greutatea mai mică a caroseriei de Dacie faţă de cea de Volvo (pe vremea aceea, suedezii nu făceau deloc economie de oţel; nici acum nu prea fac) reprizele Daciei sunt extraordinare.

Bordul e cel cunoscut sub numele de CN, scaunele sunt sport, iar instrumentele de bord au fost preluate de la prima generaţie de Dacia Logan.
Plus câteva „ceasuri” suplimentare, cum ar fi manometru de ulei, indicator de presiune a turbinei etc.

Întreaga operă de a face dintr-o Dacie numai bună de dus la Remat un bolid la volanul căreia să râzi de o mulţime de „bemveuri” a durat aproape patru ani.
Rezultatul, însă, a meritat timpul, banii şi efortul, e de părere dl Sebi Răduş, fericitul proprietar al maşinii.
Mai mult, acesta a prins gustul cailor putere mulţi şi spune, într-un clip postat pe youtube, că nu se va opri aici, ci vrea ca prin alte modificări constructive să ducă puterea motorului spre 190-200 CP.
surse foto: Facebook, youtube