Asocierea dintre firmele turcești Mapa Insaat și Cengiz Insaat va demara lucrările efective la lotul 2 Boița-Cornetu, din autostrada Pitești-Sibiu, îndată ce va veni primăvara.
Proiectarea pentru acest lot de autostradă a ca și finalizată. De asemenea, constructorii turci au finalizat descărcarea arheologică din zona castrului roman de lângă localitatea Racovița (Vâlcea) și s-au realizat decopertările necesare.
Din câte știm, avizele necesare și exproprierile nu vor reprezenta un impediment pentru demararea efectivă a construcției autostrăzii. În mare parte, acestea sunt finalizate. Detalii, aici.
Lotul 2 Boiţa-Cornetu, lung de 31,33 km, e considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. E lotul care traversează efectiv munții, urmând cursul văii Oltului, paralel cu actualul DN7. Constructorul a dat asigurări că, pe durata execuției autostrăzii, circulația rutieră pe DN7 Valea Oltului nu va mai fi oprită, așa cum a fost în vara anului trecut.
600 de locuri de muncă bine plătite la construcția autostrăzii
Un număr de minim 600 de muncitori vor lucra la lotul 2 al autostrăzii Pitești-Sibiu, a informat azi publicația Râmnicu-Vâlcea Week. ”Se vor angaja mimim 600 de muncitori. Dacă nu vor exista suficienți români doritori de muncă, vor fi nevoiți (constructorii turci – n.r.) să aducă din afară, deși a fost adresată o invitație românilor care doresc un loc de muncă bine plătit să nu ezite în a depune CV-urile”, a mai informat sursa citată.
Anul trecut (a se vedea link-ul de mai sus) au existat probleme cu găsirea forței de muncă și pentru constructorii lotului de autostradă Boița-Cornetu, și pentru cei ai lotului vecin, Cornetu-Tigveni (WeBuild).
Potrivit contractului, durata de execuție pentru lotul Boița-Cornetu este de 50 de luni. Ceea ce ar însemna că acesta ar putea fi gata în vara anului 2029.
CITIȚI ȘI: 2024, cel mai bun an de până acum în ce privește construcția de autostrăzi în România