Indiferent de tipul afacerii tale, livrarea eficientă a bunurilor reprezintă un atu, care te poate detașa decisiv față de competitori. Cumpărătorii pun accent nu doar pe calitatea produselor, ci și pe funcționarea fără cusur a serviciilor de logistică. Aducerea la timp a coletului le transmite faptul că întreprinderea ta este de încredere și bine organizată din toate punctele de vedere.

Pentru a putea oferi o livrare eficientă, indiferent de bunurile pe care le pui pe piață, este important să îți creezi o strategie bine pusă la punct. Astfel, poți să stabilești cu exactitate fiecare amănunt și poți crea un plan de lucru de ajutor pentru angajați, care știu în orice moment cum să procedeze.

Iată cum să oferi o livrare eficientă pentru toți cumpărătorii atunci când ai o afacere online!

Stabilește mai rapid ordinea comenzilor

Pentru a putea livra în termenul stabilit produsele, este necesar să stabilești ordinea de pregătire a comenzilor în funcție de mai mulți factori. Alege mai multe articole care să fie ambalate în același timp, decide întâietatea în funcție de locul unde se află produsele în depozit, ia în considerare cât timp este dedicat luării de pe rafturi a fiecărui produs, și hotărăște care este cea mai bună cale de preluare a bunurilor (manual sau cu ajutorul mașinăriilor).

Organizează în mod eficient depozitul

Pentru eficiență sporită, este important și modul în care organizezi bunurile în depozit. Folosește rafturi speciale pentru depozitare potrivite pentru nevoile tale. Există mai multe tipuri de soluții de depozitare cu paleți, pentru diferite mărimi și feluri de mărfuri. Consultă oferta Handlerkraft.ro, pentru a descoperi ce opțiuni ai la dispoziție.

Realizează o clasificare bine pusă la punct a produselor. Asigură-te că acestea sunt aranjate astfel încât să fie ușor ca angajații să ajungă ușor dintr-un punct în altul. Astfel, se reduce semnificativ timpul de ambalare al fiecărui bun în parte.

Apelează la mai multe firme de transport, pentru necesități diferite

Pentru a oferi cele mai eficiente soluții de ducere a comenzilor la destinație, ia în considerare greutatea minimă și maximă a produselor pe care le comercializezi. De asemenea, este nevoie de planuri diferite pentru livrări în țară sau în străinătate.

Trebuie să ții seama și de faptul că unele firme de transport se descurcă mai bine cu un anumit tip de produse, de anumite dimensiuni, așa că poate fi o idee bună să colaborezi cu  mai multe servicii de curierat, pentru nevoi diferite. Astfel, te asiguri că poți oferi cele mai bune servicii clienților. 

Oferă o experiență pozitivă cumpărătorilor

Așteptările clienților trebuie să fie întâmpinate, pentru ca aceștia să asocieze afacerea ta cu noțiuni pozitive. Poți oferi livrare gratuită, o strategie implementată de numeroase companii. Cel mai indicat este să oferi această opțiune pentru comenzi peste un anumit cuantum, pentru a te asigura că nu există pierderi. De asemenea, pentru a le arăta consumatorilor tăi că susții protecția mediului, poți folosi ambalaje biodegradabile pentru împachetarea comenzilor. 

Un alt aspect important se referă la modul de procesare a retururilor. Gândește-te ce tipuri de produse sunt returnate frecvent și dacă sistemul tău de logistică poate să includă această opțiune în mod eficient. 

Pentru ca orice client să fie informat cu privire la posibilitățile de returnare, trimite înștiințări pe e-mail sau în colet și oferă opțiunea pe site-ul afacerii.

Acestea sunt câteva aspecte pe care este bine să le iei în considerare pentru a construi un sistem de logistică eficient pentru afacerea ta. Alegând soluțiile potrivite, te poți detașa decisiv de competitori în ochii clienților.

Sursă foto: Unsplash.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here