Lucratul de acasă a devenit din ce în ce mai popular, iar din acest motiv tot mai mulți angajatori sunt dispuși să ofere angajaților această variantă. Atunci când casa îți devine și birou e necesar să îți setezi câteva limite și să te asiguri că rămâi la fel de productiv ca atunci când mergeai la job, alături de colegii tăi. Unul dintre lucrurile pe care le poți face este să creezi o atmosferă office, atât în spațiul în care stai, cât și prin modul în care te comporți.
Iată cum poți să setezi un vibe cât mai productiv și cât mai office chiar la tine acasă:
1. Stabilește-ți spațiul în care vei lucra zi de zi
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să găsești locul cel mai potrivit pentru tine din care să lucrezi. Dacă ai posibilitatea, alege o cameră pe care să o transformi în birou și de unde să lucrezi zi de zi. Aceasta trebuie să fie mobilată corespunzător, cu spații de depozitare și masă de lucru, și asigură-te că alegi un scaun de birou ergonomic, tocmai pentru a avea parte de un confort sporit.
2. Stabilește-ți un program de muncă
Chiar dacă lucrezi de acasă asta nu presupune ca tu să fii haotic cu programul tău de lucru. Stabilește-ți de la bun început ora la care îți dorești să începi lucru, precum și ora la care vrei să finalizezi și încearcă să respecți acest program tocmai pentru a nu lucra în exces sau pentru a nu fi la fel de productiv ca înainte. De preferat ar fi să alegi un program de lucru clasic, tocmai pentru a fi liber când este și familia ta.
3. Decorează-ți spațiul așa cum îți dorești
Un alt lucru extrem de important în creșterea productivității este modul în care este decorat spațiul în care lucrezi. Alege să pui plante verzi, atât pe birou, cât și în cameră, diverse citate care te motivează, și, pentru a crea o stare de productivitate optează pentru un sistem array Bose L1 Pro8, de pe all-audio.ro, singurul distribuitor autorizat Bose în România, la care să poți pune muzică care să te ajute să te concentrezi.
4. Fii concentrat pe lucru în orele de program
Una dintre provocările lucrului de acasă este prezența distragerilor casnice. Pentru a menține o atmosferă de birou, evită să te lași tentat de activități domestice în timpul programului de lucru. De asemenea, asigură-te că rămâi profesionist în comunicarea cu colegii și clienții, chiar dacă nu vă întâlniți fizic.
A lucra de acasă și a-ți menține productivitatea la același nivel precum în zilele în care mergi la birou nu este foarte dificil, însă necesită autodisciplinare, precum și motivație din partea ta. Mai mult, încearcă să nu cazi în extrema lucratului excesiv pentru că acest îți va afecta viața socială, dar și starea de spirit.
Sursa foto: pexels.com