Cu vreo 10 ani în urmă, aveam o maşină (un Volvo pătrăţos ca un şifonier, care făcuse deja ocolul Pământului pe la Ecuator de vreo 10 ori, când l-am cumpărat) dotată cu o instalaţie GPL din fabrică, fabricată de un mare producător olandez, Vialle, care nu avea atunci niciun service autorizat la noi.

La un moment dat, instalaţia de GPL n-a mai funcţionat, aşa că am început să caut un mecanic în stare să o repare. Am vizitat vreo 5 sau 6 ateliere de profil din ţară, dar nicăieri, nimeni n-a reuşit să repare instalaţia.

Cum cel mai apropiat service autorizat de producătorul Vialle era în Germania, în oraşul Neumarkt, am mers într-o zi până acolo. Şeful service-ului respectiv (Eckert Autogassysteme GmbH se numeşte firma) mi-a explicat că trebuie înlocuit vaporizatorul. 250 de euro piesa, plus 250 manopera.

Am acceptat, inginerul neamţ a făcut lucrarea, dar după câteva zeci de km instalaţia de gaz a maşinii iar n-a mai mers. Era, oricum, într-o vineri după-amiază, nu avea sens să mă mai întorc la service-ul care şi aşa nu remediase problema.

Am revenit în ţară mergând pe benzină şi am reînceput să caut mecanici la noi. Asta după ce încercasem (pe drumul de înapoiere spre casă) şi la două sau trei service-uri de GPL din Ungaria. Tot fără succes.

Aşa am nimerit într-o zi la service-ul LPG Green Expert (foto sus) de pe strada Depozitelor din Piteşti. I-am povestit tot necazul proprietarului, inginerul Răducu Dobre.

Răducu Dobre

„Haideţi să vedem, ridicaţi capota”…. după vreo 10-15 minute, dl Dobre şi-a chemat un mecanic, i-a zis ce să facă, iar după alte vreo 10 minute, instalaţia de GPL funcţiona normal.

Reparaţia a costat, dacă bine-mi amintesc, vreo 50 de lei. Inginerul român a reparat cu 50 de lei ceea ce n-a reparat inginerul neamţ cu 500 de euro.

Evident că, de atunci până azi, am rămas client al service-ului inginerului Răducu Dobre. Şi n-am avut a mă plânge vreodată de ceva. Chiar dacă, între timp, am schimbat maşina.

Bătrânul Volvo (model dulap, cum râdea un amic posesor de Alfa Romeo) a ajuns la colegul de breaslă şi prietenul Val Nicolau, de la ziarul „Argeşul liber”, dar service-ul nu l-a schimbat. Tot pe mâinile dlui Dobre ajunge, atunci când trebuie reparat ceva la instalaţia de GPL.

Am considerat util să public toată tărăşenia de mai sus, din mai multe considerente.

Unul ar fi acela că e bine să ştim că n-au emigrat chiar toţi specialiştii din România. Au mai rămas destui acasă. Unul dintre aceşti specialişti e inginerul argeşean Răducu Dobre.

Alt considerent: dl Dobre n-a făcut facultatea prin vreo ţară occidentală, ci aici, acasă, la Facultatea de Autovehicule Rutiere a Universităţii de stat din Piteşti.

Deşi învăţământul superior de stat piteştean (nu are sens să vorbim de cel privat aici) nu are un renume extraordinar, el dă, totuşi, specialişti care chiar se pricep la ce fac. În special când e vorba de ce ţine de sectorul auto.

Şi ar mai fi un considerent: azi e ziua de naştere a inginerului Răducu Dobre. Fapt pentru care-i urăm ani mulţi, sănătoşi şi fericiţi.

Nota redacţiei – Acest text nu este unul publicitar, în sensul că între firma care editează site-ul Argeşul Online şi firma dlui Răducu Dobre nu există nicio relaţie contractuală. Singura relaţie este că dumnealui ne face reparaţiile, iar noi plătim pentru ele.

sursa foto: Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here