Creşterea vitezei permise pe drumul expres Craiova-Piteşti, de la 100 la 120 km/oră va duce la „genocid rutier”

Date:

Share post:

Viteza maximă permisă pe viitorul drum expres Craiova-Piteşti, ca şi pe celelalte drumuri expres care se vor construi (când se vor construi) în România, va fi de 120 de km/oră, potrivit unui proiect de lege aprobat azi, prin vot, de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Deputaţii au votat proiectul iniţiat de aleşi ai USR cu 283 de voturi, o abţinere şi niciun vot contra. Ca să devină literă de lege, mai trebuie doar semnătura preşedintelui Klaus Iohannis şi publicarea în Monitorul Oficial.

Există, însă, numeroase voci care critică ridicarea limitei de viteză de la 100 la 120 km/oră pe acest fel de drumuri. E vorba şi despre poluare, capitol la care România nu doar că nu stă tocmai bine, ci face subiectul mai multor proceduri de infringement demarate de autorităţile europene.

Câteva state europene au redus deja viteza maximă permisă pe diferite categorii de drumuri (exemple ar fi Norvegia şi Suedia) sau intenţionează să o limiteze/reducă (Germania), în ideea reducerii poluării, ştiut fiind că maşinile consumă mai mult şi deci poluează mai mult, la viteze superioare.

Însă, în primul rând riscul major al creşterii vitezei maxime permise pe drumurile expres din România e cel al creşterii numărului de accidente rutiere şi implicit al numărului de victime cauzate de aceste accidente. Capitol la care, oricum, suntem, constant, campioni europeni încă dinainte de aderarea la UE.

Un prim semnal de alarmă l-a tras, încă de acum doi ani (când tot cifra de 120 km la oră era luată în calcul ca viteză maximă admisă), Gheorghe Buruiană, omul considerat a fi părintele primei autostrăzi din România, Bucureşti-Piteşti.

Dl Buruiană, inginer de drumuri şi poduri de meserie, acum pensionat, a avertizat, de pe poziţia specialistului incontestabil, că drumul expres Craiova-Piteşti va fi „un genocid rutier” dacă se va permite rularea cu 120 km/oră.

„Faptul că se prevede circulaţia cu viteze de 120 de kilometri la oră pe drumuri expres este o adevărată tentativă de genocid, transformă drumurile în cimitire. Nu este suficient spaţiu de siguranţă între maşini, pentru viteze mari. Nu că o spun eu, o spun legile lui Newton”, a scris inginerul Gheorghe Buruiană în revista „Drumuri şi Poduri”, citat de colegii de la Euro Oltenia Info.

Ironia sorţii: revista cu pricina, în care dl Buruiană a lansat avertismentul, e editată chiar de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Revista în care ing. Buruiană a avertizat încă de acum doi ani ce va urma, dacă se va circula cu 120 km/oră pe drumurile expres

„Majorarea limitei de viteză pe drumurile expres de la 100 la 120 km /h înseamnă, de fapt, şoferi care vor goni cu 160 km/h. Asta în ţara cu cele mai multe accidente rutiere mortale din Europa, cu cele mai multe permise cumpărate şi cele mai vechi maşini in circulaţie.

O iniţiativă legislativă imbecilă”, crede colegul Virgil Burlă, jurnalist la PressHub.ro şi la site-ul postului de radio Europa Liberă.

surse foto: Facebook/Asociaţia Pro Infrastructură, Economedia

Vizite4

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Creşte numărul cazurilor de infectare cu Covid. Masca ar putea reveni în actualitate

Numărul de cazuri de infectare cu Covid a crescut,...

Poliţia Argeş i-a amendat pe ciobanii care nu şi-au microcipat câinii de la stână

În cadrul unei acţiuni poliţieneşti dessfăşurate ieri şi alaltăieri,...

Dezinformarea prin presă, combătută cu ajutorul inteligenţei artificiale

"Un consorțiu condus de Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași,...

Alege setul potrivit de anvelope 195 55 R16 în funcţie de sezon

Anvelopa marcată cu dimensiunile 195 55 R16  este una...