După cum s-a anunţat de mai mult timp, pentru unul dintre cele trei loturi ale drumului expres Craiova-Piteşti s-a semnat deja contractul de proiectare şi execuţie. E vorba de lotul dintre Craiova şi Slatina.

Traseul rămas, dintre Slatina şi Piteşti, a fost împărţit în două loturi: Slatina-Coloneşti şi Coloneşti-Oarja (legătură ci A1 Bucureşti-Piteşti).

Pentru ambele loturi de mai sus azi, la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR, au fost depuse ofertele de proiectare şi construcţie.

Majoritatea acestor oferte au venit din partea unor constructori sau asocieri de constructori din China şi din Turcia.

Tronsonul Slatina – Colonești
Lungime: 31,75 km
Valoarea estimată: 999.410.536,00 Lei, fără TVA. (aproximativ 208 milioane de euro)

Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție. Garanția lucrărilor va fi de minimum 5 ani și maximum 10 ani.

pentru acest tronson au fost depuse 11 oferte, dintre care 7 sunt de la firme din Turcia şi/sau China.

Tronsonul 4 – Colonești – A1 (Oarja-Catanele, legătură spre Piteşti sau Bucureşti)

Lungime: 31,88 km
Valoarea estimată a contractului: 909.669.122,00 Lei, fără TVA. (puţin peste 190 milioane de euro)

Durata contractului şi garanţiile sunt aceleaşi ca la lotul precedent. Pentru acest tronson au depus oferte 10 companii şi asocieri de companii, dintre care 6 sunt din China şi Turcia.

Pasul următor ar fi ca statul român, în speţă CNAIR, să desemneze câştigătorii licitaţiilor, chestiune care le ia, de regulă, domnilor de la CNAIR, cel puţin câteva luni de zile, dacă nu chiar mai mult.

Apoi ar urma să se semneze contractele aferente, dar asta doar în situaţia în care nu vor exista contestaţii. Practica ultimelor două decenii ne-a arătat, însă, că aproape de fiecare dată există astfel de contestaţii.

Iar până ca Justiţia să se pronunţe asupra temeiniciei lor, vor mai trece câţiva ani buni.

Aşa că, slabe speranţe să se poată circula pe acest drum expres în următorii, să zicem cinci sau şase ani.

sursa foto: ArcGIS/Motorways Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here