La sediul Ministerului Transporturilor a fost semnat azi contractul de proiectare şi execuţie a lotului I a drumului expres (DEx12) Craiova-Piteşti, cu o asociere condusă de o firmă de profil din Turcia.
Contractul a fost semnat cu asocierea dintre firmele Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere), Strade Bauunternehmung SRL şi Visio Construction Works SRL.
Pe acest lot câştigaseră licitaţia italienii de la Tirrena Scavi, în 2019. După trei ani de zile, stadiul lucrărilor era undeva la jumătate, în loc să fie gata, aşa că italienilor le-a fost reziliat contractul, care a fost ulterior relicitat. Asocierea condusă de Ozaltin Insaat va trebui să finalizeze lucrările lăsate baltă de italienii de la Tirrena Scavi.
Tronsonul dintre Craiova şi Balş (Robăneşti) al DEx12 Craiova-Pitești măsoară circa 17,7 km lungime; execuţia sa prevede şi construcția a 15 poduri, pasaje și viaducte.
Drumul are o lungime de 17,7 km, cu punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.
Valoarea contractului semnat azi este de 439,29 milioane lei, fără TVA (fonduri europene nerambursabile). Termenul de finalizare a lucrărilor este de un an şi jumătate. Dacă asocierea condusă de firma Ozaltin Insaat respectă termenul contractual, la finalul anului viitor tronsonul va fi deschis circulaţiei. Iniţial, termenul de finalizare a lucrărilor, convenit contractual cu primul antreprenor, Tirrena Scavi, fusese decembrie 2022.
Pe celelalte tronsoane de executat ale drumului expres Craiova-Piteşti lucrează firmele grupului UMB-Tehnostrade, al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Aceleaşi firme careau finalizat înante de termen tronsonul Balş (Robăneşti)-Slatina.
Pe tronsonul Slatina-Coloneşti lucrările au avansat foarte bine, dar stagnează din cauză că Ministerul Transporturilor (în speţă, CNAIR) nu a pus la dispoziţia constructorului toate avizele şi autorizaţiile necesare, lucru despre care am scris aici.
Pe tronsonul Coloneşti-Piteşti (Oarja, legătură cu A1) lucrările înregistrează ceva întârzieri. Lucru neobişnuit pentru firmele grupului UMB-Tehnostrade. Ele pot fi, însă, recuperate.
sursa foto: asociaţia Pro Infrastructură