Azi, în cadrul unei întâlniri cu studenţii Facultăţii de Studii Europene de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, dna Corina Creţu, comisar european, a atras din nou atenţia Guvernului de la Bucureşti că nu vine cu proiecte de infrastructură, pierzând astfel bani pe care, altminteri, Europa ni i-ar da gratis. Numai să existe voinţă politică în acest sens.
„Sunt probleme privind capacitatea administrativă, nu s-a redus birocraţia, iar domeniul trasporturilor este unul în care România a pierdut bani. Analizăm proiectul de metrou Gara de Nord – Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare şi nu mai avem proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare.
Este important să se vină cu proiecte noi pentru că, începând de anul viitor, se termină proiectele fazate până în 2020. Vestea bună este că aceste proiecte se vor termina, vestea proastă este că deja consumă din ceea ce ar fi trebuit să fie alocat pe proiecte noi din perioada 2014 – 2020.
Fac un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, (autostrada – n.r.) Sibiu – Piteşti, Piteşti-Craiova, podul de la Brăila. Avem bani să începem din această perioadă de programare studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana.
Avem bani din Programul Operaţional de Infrastructură Mare, sunt surprinsă că toţi primarii îmi spun că nu sunt bani, dar la CE ultimul proiect sub analiză este metroul Gara de Nord – Otopeni”, a declarat doamna Creţu, citată de agenţiile de presă.
Deci UE oferă finanţare pentru tot felul de proiecte de autostrăzi şi infrastructură, în general, dar Guvernul Dăncilă nu e capabil nici măcar să depună un proiect în baza căruia Comisia Europeană să ne dea bani ca să-l facem.
Când asta o spune dna comisar european Corina Creţu, pesedistă până în măduva oaselor, atunci situaţia chiar că e albastră. Ori roşie?