Cine fură azi un ou, mâine fură tot cofrajul: grupul Volkswagen-Audi, acuzat că a „mânărit” şi motorul de 1,2 litri diesel

0
440

Grupul Volkswagen-Audi, unul dintre cei mai mari constructori auto ai lumii, nu pare să se astâmpere deloc din a-şi înşela clienţii.

Nici măcar după celebrul scandal Dieselgate, declanşat în 2014-2015, după ce germanii au fost prinşi că au trişat testele de emisii poluante ale unui motor (cod EA 189) de 1,6 şi 2 litri diesel, turbo.

Reamintim că grupul Volkswagen-Audi a instalat softuri care să trişeze la testele de poluare pe nu mai puţin de 11 milioane de maşini, vândute pe toate continentele planetei, vreme de mai mult de 10 ani.

Ca urmare a faptului că au fost prinşi cu înşelătoria, germanii au plătit, în mai multe ţări din lume, amenzi totalizând miliarde de euro.

Culmea este că, deşi au dat asigurări că nu au mai instalat softuri mincinoase şi pe alte motoare, zilele trecute, ziarul german „Bild Am Sonntag” a scris că există bănuieli serioase că grupul VW-Audi ar fi trişat şi în cazul motoarelor turbo diesel cu trei cilindri, 1,2 TDI.

Conform celor de la „Bild Am Sonntag”, citaţi de colegii de la 4 Tunning, „Autoritatea Federală de Transport din Germania se pregăteşte să formuleze acuzaţii de fraudă pe numele mai multor directori Volkswagen. Totodată, 30.000 de maşini (echipate cu motoare 1,2 TDI – n.r.) ar putea fi scoase imediat din circulaţie”, în Germania.

Motoarele de 1,2 litri TDI echipează mai multe maşini ale grupului VW-Audi: Audi A2, VW Polo, Seat Arosa, VW Lupo.

Pe continent, sunt în circulaţie aproximativ 350-370 de mii de maşini echipate cu astfel de motoare suspecte de a fi echipate cu softuri de trişare a testelor de poluare.

sursa foto: polodriver.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here