Cel mai serios constructor de autostrăzi din România, desemnat să execute şi tronsonul Curtea de Argeş-Tigveni al autostrăzii Piteşti-Sibiu

Date:

Share post:

Ieri, la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie a secţiunii 4 a autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel cuprins între Curtea de Argeş şi Tigveni.

După licitaţie şi finalizarea soluţionării contestaţiilor, sarcina a fost încredinţată concernului austriac Porr Construct Gmbh, acelaşi care, la noi în ţară, execută şi lucrările la tronsonul dintre Sibiu şi Boiţa al aceleiaşi autostrăzi.

Bucata de autostradă dintre Curtea de Argeş şi Tigveni are o lungime de 9,86 km şi include, între altele, construirea a 12 poduri şi pasaje, dar şi a unui tunel lung de 1.350 de metri. Valoarea totală a lucrărilor este de aproape 1,7 miliarde de lei, la care se adaugă şi TVA (mai precis, 1.678.873.121,77 lei fără TVA). Sursa de finanţare o reprezintă fonduri europene nerambursabile.

Cei de la Porr Construct Gmbh, împreună cu subsidiara din România Porr Construct SRL Bucureşti, au la dispoziţie un an şi 4 luni pentru proiectare şi 3 ani şi 8 luni pentru execuţia propriu-zisă. Constructorul a oferit o garanţie lucrărilor de nu mai puţin de 10 ani.

Deocamdată, compania austriacă Porr Construct a dovedit că lucrează într-un ritm susţinut, cum nicio altă companie care execută autostrăzi în România nu o face. Pe tronsonul Sibiu-Boiţa lucrările sunt cu mult înaintea graficului. La ora actuală, e aproape sigur că tronsonul respectiv va fi dat în circulaţie cu cel puţin o jumătate de an mai devreme decât termenul contractual.

Imaginea de sus a fost realizată pe şantierul Porr dintre Sibiu şi Boiţa, la ieşirea din localitatea Tălmaciu spre Valea Oltului, anul trecut.

sursa foto: ArgeşulOnline.ro/Sorin Simion

1 COMENTARIU

  1. Cu o aritmetica elementara, vedem ca 1 km de autostrada, pe un teren situat la 500 m inaltime, deci niste dealuri, costa 40 milioane de euro. Pai atunci 1 km in Alpi, ar trebui sa fie 150-200 milioane euro si parca nu este asa. Enorm de multi bani si enorm de putini kilometri.

    Costurile indicate în text includ şi proiectarea. Însă, chiar şi aşa, şi nouă ni se par a fi cam mari. Pe de altă parte, probabil aţi observat şi dv că preţurile materialelor de construcţii au explodat de ceva vreme. Vă mulţumim pentru observaţiile dv, vom ţine cont de ele la redactarea altor articole privind construcţia de autostrăzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Primarul comunei argeșene Buzoești, fără permis de conducere după ce a fost prins băut la volan

Ion Tănase, primarul comunei Buzoești, a fost depistat conducând...