Ne-am numărat printre cei care am scris ieri, despre arestarea preşedintelui-director general al grupului Renault, francezul de origine libaneză Carlos Ghosn.

Şeful suprem al Renault, arestat pentru fraudă fiscală

Ieri, îndată după arestarea lui Ghosn, ziarele franceze scriau despre nişte prejudicii estimate de nivelul câtorva sute de mii de euro, produse prin declararea la fiscul nipon a unor venituri inferioare celor realizate în mod real.

Ca şi cum, atunci când vorbim despre un furt, ar fi vreo diferenţă între a fura un ou sau un bou.

De ieri până azi, însă, anchetatorii japonezi au stabilit că şeful suprem al grupului Renault nu furase doar un bou, ci ditamai cireada, cu totul.

Ziarele de mare tiraj din Franţa (Le Figaro, Liberation, Le Monde, dar şi altele), citând surse ale Parchetului din Tokyo, arată că mahărul de la Renault ar fi declarat fiscului că a realizat venituri de aproximativ 37 de milioane de euro, în perioada 2011-2015.

Anchetatorii au stabilit, însă, că în perioada respectivă, veniturile reale realizate de Carlos Ghosn au depăşit un pic 80 de milioane de euro. Or, pentru diferenţa de 43 de milioane de euro, Ghosn n-a plătiti niciun yen impozit statului japonez.

Se pare că acolo aşa ceva nu se tratează cu clemenţă, fapt pentru care preşedintele-director general Ghosn a fost vârât în arest.

Vile de lux pe banii companiei

Mai mult decât atât: într-o conferinţă de presă susţinută ieri, directorul companiei Nissan (parte a grupului Renault, ca şi Dacia), Hiroto Saikawa, a declarat, citat de presa franceză, că preşedintele Ghosn şi-a cumpărat şi modernizat cinci imobile de lux, în perioada în care „lupta asiduu” să salveze marca Nissan de la faliment.

Acestea sunt situate în oraşele Amsterdam, Tokyo, Paris şi Rio de Janeiro, plus una în Libanul său de obârşie, la Beirut.

Costurile achiziţionării şi modernizării acestor imobile – aproape faraonice, 15 milioane de euro în total – au fost suportate din bugetul grupului Renault, potrivit dlui Saikawa.

„Ce s-a întâmplat nu e doar regretabil, e cu mult mai mult de atât…sunt indignat şi disperat…e o mare problemă că atât de multă autoritate s-a putut concentra în mâinile unui singur om”. a spus şeful Nissan.

Cea mai neimportantă acuzaţie adusă lui Carlos Ghosn este, potrivit ziarului „Liberation”, accea de „utilizare a bunurilor companiei în interes personal”.

Împotriva creşterii salariilor la uzina Dacia de la Mioveni

În anii precedenţi, Carlos Ghosn, supranumit „cost killer” (ucigaşul de costuri) a fost de mai multe ori vehement împotriva solicitărilor muncitorilor de la uzina Dacia din Mioveni, de a li se mări salariile.

Şeful grupului Renault a accentuat, de câte ori s-a exprimat public pe această temă, că nivelul salariilor de la uzina din Mioveni „influenţează decisiv competitivitatea” maşinilor Dacia pe piaţă. Se referea la nivelul (redus) al salariilor muncitorilor de la Dacia, nu la leafa şi bonursurile sale de faraon egiptean.

Deocamdată, „cost-killer” s-a dovedit a fi „tax-killer”, fapt pentru care va Justiţia japoneză îl va pedepsi conform legilor de acolo.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here