Începând cu data de 12 octombrie, va intra în vigoare un nou sistem de denumiri pentru carburanţii auto. Denumirile vor fi identice în tot spaţiul Uniunii Europene, dar şi în Elveţia, Liechtenstein, Macedonia, Serbia, Islanda, Norvegia şi Turcia.
Noile denumiri vor fi următoarele:
E5 – benzină de 95 sau 98, cu cel mult 5% etanol
E10 – benzină de 95 sau 98, cu cel mult 10% etanol
E85 – benzină de 95 sau 98, cu cel mult 85% etanol
Motorina va fi de două feluri: B7 (conţinut de biocarburant de maximum 7%) şi B10 (cu 10% biodiesel).
În plus, va apărea şi un nou carburant, care se va numi XTL şi care este, în esenţă, o motorină de sinteză.
GPL-ul se va numi, peste tot în Europa, LPG, iar gazul natural comprimat, CNG.
Precizăm că România este singura ţară europeană unde biocarburanţii sunt aproape de negăsit la benzinării, deşi Guvernul se laudă că luptă împotriva poluării.
Cel mai nepoluant substitut al benzinei, E85, nu există în România, deşi uzina Dacia, de exemplu, produce de ani de zile maşini ecologice, adaptate să funcţioneze cu E85.
De asemenea, benzinăriile de la noi nu oferă niciun fel de biodiesel, deşi în mai toate ţările europene acest tip de carburant (uleiuri de rapiţă amestecat cu 5-10% motorină) e utilizat pe scară largă.