Azi se deschide și ultimul ciot din lotul Pitești-Curtea de Argeș al autostrăzii Pitești-Sibiu

Date:

Share post:

Deschiderea ciotului dintre Băiculești și Curtea de Argeș e prevăzută să aibă loc azi la ora 15. Ciotul e parte a lotului 5 Pitești-Curtea de Argeș din autostrada Pitești-Sibiu.

Informația a fost transmisă de șeful CNAIR, Cristian Pistol, și confirmată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cei doi au și oferit câteva declarații de presă la Pitești, alături de președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă.

N-am prea înțeles ce căuta în acest peisaj ministra Simona Bucura-Oprescu, dumneaei neavând nici în clin, nici în mânecă cu construirea de autostrăzi.

Declarațiile de presă menționate le puteți urmări aici.

Ion Mînzînă, Sorin Grindeanu, Simona Bucura-Oprescu și Cristian Pistol

Între Pitești (nodul rutier Bascov) și Băiculești circulația fusese deschisă cu câteva luni în urmă. De azi încolo, lotul 5 din autostrada Pitești-Sibiu urmează să fie integral deschis traficului rutier. Deschiderea are loc cu aproximativ 3 luni înainte de termenul contractual. O devansare cu care constructorul italian al acestui lot (concernul WeBuild) nu ne-a obișnuit.

Dintre cele 5 loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu sunt date în circulație două loturi: lotul 1 Sibiu-Boița (13,17 km) și lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km). Lotul 1 a fost construit de concernul austriac Porr Construct și finalizat înainte de termenul contractual.

CITIȚI ȘI: (Video) În 2025, autostrada ajunge la Curtea de Argeş. În 2026, la Tigveni. De acolo spre Vâlcea… pentru ce urmează, jale e puţin spus

Situația pe celelalte loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu

Pe lotul 2 Boița-Cornetu, lung de 31,33 km, lucrează asocierea a două firme din Turcia, Mapa Insaat și Cengiz Insaat. E de departe cel mai greu din toată autostrada Pitești-Sibiu. Deocamdată, constructorul turc a început să lucreze în zona Boița. Termenul de execuție e de 50 de luni; lotul ar trebui să fie gata în vara lui 2028.

Lotul 3 Cornetu-Tigveni a fost încredințat tot concernului italian WeBuild. Și acesta e un lot greu, lung de 37,4 km. Contractul a fost semnat în august 2022. Are ca termen de finalizare tot anul 2028. Pe acest lot lucrurile se mișcă așa și așa. Sub așteptări, oricum. Însă, o dată finalizat lotul Pitești-Curtea de Argeș, e de așteptat ca italienii să aloce resursele pe lotul Cornetu-Tigveni. E posibil ca termenul de finalizare să poată fi respectat.

Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni e în fază avansată de execuție. Acolo lucrează firmele din grupul austriac Porr, aceleași care au impresionat plăcut pe lotul 1 Sibiu-Boița. Ritmul de lucru este foarte bun, cele două tuneluri, Alina și Daniela, au fost deja săpate. Termenul de finalizare e finalul anului 2026. Dar el va fi aproape sigur devansat.

Precizare – Toată autostrada Pitești-Sibiu a fost/este construită cu bani europeni nerambursabili, în proporție de cel puțin 85%.

sursa foto: Facebook/Sorin Grindeanu, CNAIR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Avem o autostradă degeaba până la Curtea de Argeș. Ce facem cu ea?

Lotul de autostradă de la Pitești la Curtea de...

Ce înseamnă termenii și condițiile rotirilor cadou oferite de cazinourile online? – mic dicționar ajutător

Rotirile gratuite (sau „rotirile cadou”) oferite de cazinourile online...

Expoziție de automobile Dacia clasic, sâmbătă, la Deva

Sâmbătă, la Deva, are loc o expoziție de automobile...

Cum să alegi sistemul audio ideal pentru terasa ta

Transformarea terasei într-un spațiu de relaxare și divertisment depinde...

FC Argeș, încă un transfer: mijlocașul Vadim Rață, internațional moldovean

FC Argeș a anunțat azi legitimarea lui Vadim Rață,...

Cum să îmbunătățești sustenabilitatea în afaceri prin calculul amprentei de carbon

Sustenabilitatea devine o componentă esențială a succesului pe termen...