Deschiderea ciotului dintre Băiculești și Curtea de Argeș e prevăzută să aibă loc azi la ora 15. Ciotul e parte a lotului 5 Pitești-Curtea de Argeș din autostrada Pitești-Sibiu.
Informația a fost transmisă de șeful CNAIR, Cristian Pistol, și confirmată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cei doi au și oferit câteva declarații de presă la Pitești, alături de președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă.
N-am prea înțeles ce căuta în acest peisaj ministra Simona Bucura-Oprescu, dumneaei neavând nici în clin, nici în mânecă cu construirea de autostrăzi.
Declarațiile de presă menționate le puteți urmări aici.

Între Pitești (nodul rutier Bascov) și Băiculești circulația fusese deschisă cu câteva luni în urmă. De azi încolo, lotul 5 din autostrada Pitești-Sibiu urmează să fie integral deschis traficului rutier. Deschiderea are loc cu aproximativ 3 luni înainte de termenul contractual. O devansare cu care constructorul italian al acestui lot (concernul WeBuild) nu ne-a obișnuit.
Dintre cele 5 loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu sunt date în circulație două loturi: lotul 1 Sibiu-Boița (13,17 km) și lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km). Lotul 1 a fost construit de concernul austriac Porr Construct și finalizat înainte de termenul contractual.
Situația pe celelalte loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu
Pe lotul 2 Boița-Cornetu, lung de 31,33 km, lucrează asocierea a două firme din Turcia, Mapa Insaat și Cengiz Insaat. E de departe cel mai greu din toată autostrada Pitești-Sibiu. Deocamdată, constructorul turc a început să lucreze în zona Boița. Termenul de execuție e de 50 de luni; lotul ar trebui să fie gata în vara lui 2028.
Lotul 3 Cornetu-Tigveni a fost încredințat tot concernului italian WeBuild. Și acesta e un lot greu, lung de 37,4 km. Contractul a fost semnat în august 2022. Are ca termen de finalizare tot anul 2028. Pe acest lot lucrurile se mișcă așa și așa. Sub așteptări, oricum. Însă, o dată finalizat lotul Pitești-Curtea de Argeș, e de așteptat ca italienii să aloce resursele pe lotul Cornetu-Tigveni. E posibil ca termenul de finalizare să poată fi respectat.
Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni e în fază avansată de execuție. Acolo lucrează firmele din grupul austriac Porr, aceleași care au impresionat plăcut pe lotul 1 Sibiu-Boița. Ritmul de lucru este foarte bun, cele două tuneluri, Alina și Daniela, au fost deja săpate. Termenul de finalizare e finalul anului 2026. Dar el va fi aproape sigur devansat.
Precizare – Toată autostrada Pitești-Sibiu a fost/este construită cu bani europeni nerambursabili, în proporție de cel puțin 85%.
sursa foto: Facebook/Sorin Grindeanu, CNAIR