Autostrada Piteşti-Sibiu, lotul Tigveni-Cornetu: studiul geotehnic cuprinde doar coperţile

Date:

Share post:

Autostrada Piteşti-Sibiu a intrat din nou în impas, după ce licitaţia lansată pentru lotul (secţiunea) 3 al autostrăzii, în septembrie 2020, cel cuprins între Tigveni şi Cornetu, este, practic, blocată de o contestaţie depusă de concernul italian Astaldi (WeBuild, după numele actual, schimbat).

Practic, italienii reclamă faptul că documentaţia pusă la dispoziţia constructorilor de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) suferă de o sumedenie de lacune: este incompletă, e întocmită greşit la multe capitole, bazată, în parte, pe studii geotehnice efectuate în 2008 şi multe altele de acest gen.

În plus, răspunsurile oferite de CNAIR la solicitările de clarificare ale constructorilor au fost fie pe lângă subiect, fie irelevante, fie au fost elaborate, zic oficiali italieni, „în bătaie de joc”.

Alte câteva exemple, spicuite de cei de la Asociaţia Pro Infrastructură: “documentația” oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu… un studiu geotehnic are doar… coperta!… la tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri, când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minimum”.

Contestaţia celor de la Astaldi e mai stufoasă decât documentaţia pentru autostradă încropită de CNAIR

De vină pare a fi lipsa crasă de profesionalism a celor de la CNAIR, instituţie despre care presa a relatat, cu ceva ani în urmă, că e înţesată de pile de partid şi sinecurişti, iar printre „specialiştii” săi se numără inclusiv un profesor de educaţie fizică sau un absolvent de Teologie.

Lotul de autostradă Tigveni-Cornetu e cel mai lung al autostrăzii Piteşti-Sibiu, cu cei 37 de km ai săi. E unul dintre cele două tronsoane care trec munţii, alături de Cornetu-Boiţa. De fapt, din motivele descrise aici, pe cele două loturi încă nu există un constructor desemnat.

Costul celor 37 de km dintre Tigveni şi Cornetu e estimat undeva în jurul a 5,5 miliarde de lei, bani europeni nerambursabili în proporţie de 85%.

Pe celelalte loturi al eautostrăzii Piteşti-Sibiu lucrurile merg incomparabil mai bine: austriecii de la Porr Construct sunt în avans cu lucrările pe lotul Sibiu-Boiţa, tot ei au câştigat şi licitaţia pentru lotul Curtea de Arge-Tigveni, iar pe lotul Piteşti-Curtea de Argeş italienii de la Astaldi, care au câştigat licitaţia, deja lucrează.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Popular