După ce fostul primar Cornel Ionică i-a aburit preţ de un mandat pe piteşteni cu aducerea de autobuze electrice, nepoluante, în ograda Publitrans, fără să se ţină de promisiune, acum, la început de 2021, lucrurile încep să se mişte.

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei a finalizat licitația pentru achiziția a 131 de autobuze electrice destinate orașelor Iași, Sibiu, Sighetu Marmației, Slatina, Suceava, Târgu-Mureș și Pitești.

Am rămas printre ultimele oraşe mari din România în care transportul urban de călători se face încă exclusiv cu autobuze diesel. Până şi un orăşel ca Turda, care nu e nici măcar cât Găvana de mare, are transport local integral electric.

De Cluj-Napoca, Oradea, Timişoara etc nu mai vorbim, pentru că nu ne putem compara cu aceste oraşe, nici la capitolul transport urban, nici la altele.

Vestea bună e că Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA) a finalizat licitaţia pentru achiziţionarea de autobuze electrice pentru transportul urban de călători în şapte oraşe din ţară, între care şi Piteşti.

Vor fi cumpărate, în total, 131 de autobuze, dintre care pentru Piteşti sunt destinate 40 de autobuze. Laolaltă cu ele, se vor ridica şi 11 staţii de încărcare rapidă, respectiv 40 de staţii de încărcare lentă.

Valoarea contractului este de aproximativ 100,5 milioane de lei, sumă care nu include TVA. Majoritatea, bani europeni.

Autobuzele vor fi livrate de producătorul polonez Solaris Bus, un constructor mai nou apărut, cu sediul în orăşelul Bolechowo, din apropiere de Poznan. E vorba de modelul Solaris Urbino E12.

Producătorul polonez a mai livrat autobuze către Publitrans Piteşti, acum câţiva ani, dar e vorba de autobuze diesel.

Fabrica de autobuze poloneze Solaris are o istorie care datează abia din 1996. Abia se înfiinţa pe vremea când fosta uzină Autobuzul (Rocar) se pregătea de faliment.

Vehiculele produse de firma poloneză nu sunt nici pe departe de vârf în ce priveşte calitatea (la vârf se află, în principal, Scania, Mercedes şi Volvo), dar au renumele că oferă un raport satisfăcător între calitate şi preţ.

La noi în ţară, vehicule Solaris circulă – în afară de Piteşti – la Braşov şi la Cluj-Napoca, printre altele, iar municipalitatea din Reghin (judeţul Mureş) tocmai a semnat un contract pentru 12 autobuze hibride.

În străinătate, sunt cel mai des folosite în oraşele din Polonia, dar are aşa ceva şi Berlinul, Hamburgul, capitala Estoniei, Tallinn etc. Autobuze ecologice Solaris sunt, de asemenea, în teste pe străzile din Bratislava, Paris şi Namur (Belgia), dar şi în alte oraşe europene.

sursa foto: Solaris Bus

1 COMENTARIU

  1. Solaris circula in Cluj 130 de autobuze Solaris ( Diesel , Trolee, Electrice)
    In Craiova
    In Galati Trolee + (Hibride incepand de anul acesta)
    In Oradea Diesel
    In Satu Mare ( Hibride)
    In Brasov Trolee
    In Pitesti
    In Caras Severin
    In Iasi

    Plus Ca vor mai veni 20 trolee in Ploiesti Anul Acesta

    Deci mai cercetati inainte sa aberați.

    Nu am aberat deloc. Am dat doar câteva exemple de orașe din țară care folosesc vehicule Solaris. Iar exemplele date sunt corecte. Nu era scopul textului să inventariem tot parcul rulant Solaris din România, ci doar să exemplificăm.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here