„Primăria Municipiului Pitești a depus documentații și a parcurs procedurile impuse de lege în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile pentru un număr important de proiecte cu aplicabilitate în mai multe domenii și sectoare de activitate”, a informat azi municipalitatea.

„Suma totală a proiectelor eligibile acceptate la finanțare este de 379.161.000 lei. Alte proiecte au fost finalizate ca documentație și au fost depuse pentru analiză și evaluare, aflându-se în stadii diferite de implementare.

Unul dintre proiectele cu impact major asupra municipiului Pitești este în procedură de achiziție, patruzeci de autobuze electrice de 12 m urmând a fi achiziționate pentru furnizarea serviciilor de transport public în sistem integrat, eficient şi accesibil.

Finanțarea, care a fost semnată în data de 2 septembrie 2019, este în valoare de 134 milioane lei, contribuția municipalității fiind de numai 2%.

Noile autovehicule vor fi introduse pe rutele 2B, 3B, 7, 7B, 13 şi 13B, urmând, într-o altă etapă, să fie înlocuite și cele de pe alte linii de transport.

Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea integral coborâtă), fără etaj, facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă, caroserie CE, echipate tehnic pentru operarea în relief predominant deluros.

Procedura de achiziție a celor 40 de autobuze și a stațiilor de încărcare se derulează de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de lider de proiect.

Patru operatori economici au depus oferte în SEAP în cadrul procedurii de achiziție, acestea fiind, în prezent, în evaluare tehnică…”, mai informează Primăria Piteşti.

De prisos să mai spunem că Piteştiul a rămas în urma altor oraşe, mai mari sau mai mici din ţară, care au de multă vreme transport urban de călători efectuat fie de autobuze hibrid (motorină şi electric), fie de autobuze care funcţionează cu carburant nepoluant (gaz), fie de autobuze electrice.

Capitol la care ne-au luat faţa nu doar oraşe mari, gen Cluj-Napoca, Oradea sau Timişoara, dar şi unele mai mici, cum ar fi Râmnicu-Vâlcea, Alba Iulia sau Turda.

Referitor la cei „patru operatori economici au depus oferte în SEAP în cadrul procedurii de achiziție”, despre care face vorbire Primăria Piteşti, în informarea din care am citat: am putea paria pe faptul că oferta care va fi selectată, dintre cele patru, va fi cea a companiei poloneze Solaris.

În imaginea de sus, un autobuz electric urban produs de suedezii de la Scania (companie cu reputaţie excelentă în domeniu) dar ale căror autobuze sunt slabe şanse să le vedem pe străzile Piteştiului.

sursa foto: scania.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here