Autoanaliză la PSD: clientelism, nepotism, discurs antieuropean

0
83

Ieri a fost dat publicităţii un document în premieră despre PSD: un raport analitic, redactat de senatorul Ioan „Ionuţ” Vulpescu (care e şi preşedinte interimar al Consiliului Naţional al PSD), care şi-a propus să identifice din ce cauze partidul s-a prăbuşit vertiginos în preferinţele electorale, dar şi ce ar trebui să facă PSD pentru a ţine pasul cu vremurile.

Raportul senatorului PSD Vulpescu (foto sus) e amplu: nu mai puţin de 50 de pagini. Din acest motiv, nu putem reda aici decât unele fragmente.

Nu fără a remarca faptul că autorul documentului, un politician tânăr (44 de ani, bihorean de loc), cu carte serioasă la activ (absolvent de Teologie şi doctor în filozofie, la Universitatea din Bucureşti), a pus, de multe ori, degetul pe rănile supurânde ale PSD, cu riscul de a-şi supăra mulţi colegi.

Ideile analizei senatorului Vulpescu

  • PSD a renunțat (2014-2016) în mare măsură la promovarea pe bază de competență.
  • Partidul a ajuns să fie construit politic pe principii clientelare și de nepotism.
  • Anti-selecția a devenit un principiu de funcționare, cu efecte directe și profunde asupra calității actului de guvernare.
  • S-a ajuns… la golirea de sens a funcției de ministru și la cea mai slabă garnitură de secretari de stat din istoria PSD.
  • discurs ambiguu, aparent anti-occidental și anti-companii străine, din motive electorale, care a dus la neînțelegeri în relațiile cu partenerii externi
  • Şi electoratul nostru tradițional s-a schimbat foarte mult, fără ca noi să ținem cont de schimbare. Și el vrea o ,,țară ca afară”
  • Promovarea unor comunicatori cu un grad extrem de scăzut de încredere (Cătălin Rădulescu-Mitralieră, Codrin Ştefănescu etc – n.r.) a făcut ca aceștia să „tragă” partidul în jos

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here