Atunci când este dezbătută alegerea dintre anvelope de vară sau cele all season, diferențele dintre acestea două pot fi ușor înțelese greșit. În dependență de vehicul, condiții de condus și preferințe personale, un tip de anvelope poate fi  mai bun decât celălalt. Atunci când sunteți puși în fața alegerii dintre anvelope all season și de vară, trebuie să cunoașteți beneficiile și dezavantajele acestora.

Anvelopele all season oferă un echilibru la condus  atât pe vreme umedă cât și uscată.  Acest tip de anvelope au adâncituri moderate ale benzii de rulare și compușii de cauciuc sunt proiectați pentru a asigura utilizarea mai îndelungată decât a celor de vară, care au adâncimi mai mici ale benzii de rulare. Pneurile pentru toat anotimpurile sunt disponibile în mai multe modele, mărimi, capacități de încărcare și viteze.  Pot fi folosite pentru diverse automobile, de la mașini mai econome până la cele de tip sedan, mini-vanuri, furgonete sau camione.  Anvelopele all season tind să ofere confort, manevrare ușoară și alte atribute de care depinde performanța.

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt eficiente pe vreme caldă, dar generează mai puțină aderență decât anvelopele de vară. Oferă posibilități mai reduse la manevrele de frânare și virare. Aceste aspecte sunt necesare pentru a se realiza un compromis în condiții de iarnă. Pe puțină zăpadă și ger anvelopele  oferă perfomanțe acceptabile și asigură o durată mai lungă de utilizare.

Pneurile all season sunt capabile să furnizeze o tracțiune bună doar în condiții de iarnă ușoare, nu și la temperaturi extreme. Din cauza că acest tip de anvelope sunt o fuziune dintre anvelope de vară și cele de iarnă, sunt recomandabile șoferilor din regiuni climatice moderate, nu și cei care conduc în țări unde sunt temperaturi scăzute.

Anvelopele de vară sunt perfecte pentru vehiculele de performanță și sunt construite pentru viteză. Acestea oferă o capacitate sporită de reacție, virare și de frânare. Asemenea abilități sunt datorate modelelor de rulare speciale și a compușilor de cauciuc care permit o bună precizie. Pneurile de vară  au mai puține adâncituri pe suprafață, astfel mai mult cauciuc este în contact cu drumul.  Componente de rulare sunt proiectate ca să rămână flexibile și să permită o aderență maximă și o tracțiune bună.

Caracteristicile dimensionale, precum lățimea anvelopei, raportul de aspect și diametrul jantei, capacitatea de viteză și alte caracteristici de design fac anvelopele de vară mai potrivite și capabile de performanțe sporite în condiții umede și uscate, la vehiculele de înaltă performanță.  Anvelopele de vară ajută la evacuarea apei și sunt rezistente la hidroplanare.  Este important să țineți cont că aceste anvelope trebuie să fie schimbate dacă temperatura din termometre coboară sub 7 grade Celsius.

Alegerea dintre aceste două tipuri de anvelope trebuie să fie bine studiată și asumată. În primul rând trebuie să țineți cont de condițiile de drum, cele climaterice și performanțele pe care doriți să le atingeți cu aceste anvelope.  Când sunteți pe punctul să luați această decizie consultați-vă și cu un specialist în domeniu care să vă ajute cu dimensiunea necesară și toate specificațiile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here