Iubitorii de maşini Dacia discută intens, zilele acestea, despre noul motor care urmează să echipeze SUV-ul produs la Mioveni, cel de 1,3 litri şi 150 CP, care e şi cel mai puternic motor montat vreodată pe o Dacia de serie.

Sunt mulţi care cred că acest propulsor este un „motor de Mercedes”. Însă, aserţiunea e numai parţial adevărată.

Mercedes, oricum, nu a fost niciodată un specialist al motoarelor cu cilindree mică, ba dimpotrivă. Constructorul german a excelat, de-a lungul istoriei sale, la capitolul motoare cu cilindree mare, de la 2 litri în sus.

Motorul în discuţie, cel de 1,3 litri (codificat 1,3 TCe) e unul de concepţie multiplă, la proiectarea şi realizarea lui contribuind mai mulţi actori.

Unul e grupul Renault (Renault, Dacia şi Nissan), altul e constructorul nipon Mitsubishi, dar a participat, e adevărat, şi grupul german Daimler, care are în portofoliu şi marca Mercedes.

În afară de Dacia Duster, exact acelaşi motor se regăseşte şi pe Mercedes clasa A, pe modelele Captur, Scenic, Kadjar, Talisman şi Espace (toate, de la Renault) şi, probabil, şi pe modelele Mitsubishi Colt/Mirage, de pe unele pieţe.

Noul motor 1,3 TCe oferă două puteri, de 130, respectiv 150 CP. Diferenţa o dau doar setările electronice.

Motorul beneficiază de distribuție variabilă pentru porturile de admisie și pentru cele de evacuare, dar și filtru de particule.

Blocul motor din aluminiu a fost realizat pe baza tehnologiei numite „Bore Spray Coating”, care constă într-un strat special aplicat la interiorul cilindrilor. E o soluţie avangardistă, concepută de cei de la Nissan, pentru unele modele sport ale mărcii.

Despre fiabilitatea acestui motor, firesc, nu se poate şti nimic deocamdată. Cât de fiabil va fi vor demonstra anii ce vin.

sursa foto: Groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here