Acum 52 de ani, tovarăşul Nicolae Ceauşescu primea cheile primei maşini Dacia fabricate la Mioveni

Date:

Share post:

În data de 20 august 1968, la aproximativ doi ani de la construirea Uzinei de Automobile Piteşti, preşedintele de atunci al ţării, „tovarăşul” Nicolae Ceauşescu, primea cheile primei maşini ce purta emblema nou-născutei mărci Dacia.

Era o Dacia 1100, versiunea sub licenţă românească a modelului franţuzesc Renault 8, o berlină modernă la vremea respectivă (motor de 1108 cmc, amplasat în spate), care avea să fie produsă la Mioveni în 37.546 de exemplare, înainte să fie înlocuită de Dacia 1300.

Modelul 1100 a fost de departe cea mai bună maşină disponibilă în acei ani pe piaţa românească, dominată până atunci de Trabant 601, de Skodele 1000MB şi S100, de Moskvici 408 sau de pătrăţoasele Lada 1200 şi 1500.

A fost începutul unei poveşti care continuă şi azi cu succes, mai ales de când Renault a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni la Automobile Dacia.

Tot ce putem să ne dorim e să dea Cel de Sus ca Renault să stea în continuare, cât mai mulţi ani, la „volanul” Daciei şi să nu fie vreodată nevoie să ne gândim măcar cum am putea să ne descurcăm fără francezi.

La mulţi ani, Dacia!

Vizite0

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Alege setul potrivit de anvelope 195 55 R16 în funcţie de sezon

Anvelopa marcată cu dimensiunile 195 55 R16  este una...

Cauza tragediei de ieri de la Drăganu: o depăşire care n-ar fi trebuit făcută

Tragedia rutieră de ieri, de la Drăganu, despre care...

Capitala magiunului românesc se modernizează cu bani europeni

Orașul Topoloveni, din judeţul Argeş, până recent un târg...

OZN, secretele militare și chestiuni care nu mai sunt pentru nimeni un secret

În cartea sa ”Am vânat OZN-uri și extratereștrii”,  gen....

Cum au devenit urşii scuza pentru incompetenţa autorităţilor pe autostrada A1

Cei aproape 10 ani de când Ministerul Transporturilor şi...