În data de 20 august 1968, la aproximativ doi ani de la construirea Uzinei de Automobile Piteşti, preşedintele de atunci al ţării, „tovarăşul” Nicolae Ceauşescu, primea cheile primei maşini ce purta emblema nou-născutei mărci Dacia.
Era o Dacia 1100, versiunea sub licenţă românească a modelului franţuzesc Renault 8, o berlină modernă la vremea respectivă (motor de 1108 cmc, amplasat în spate), care avea să fie produsă la Mioveni în 37.546 de exemplare, înainte să fie înlocuită de Dacia 1300.
Modelul 1100 a fost de departe cea mai bună maşină disponibilă în acei ani pe piaţa românească, dominată până atunci de Trabant 601, de Skodele 1000MB şi S100, de Moskvici 408 sau de pătrăţoasele Lada 1200 şi 1500.
A fost începutul unei poveşti care continuă şi azi cu succes, mai ales de când Renault a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni la Automobile Dacia.
Tot ce putem să ne dorim e să dea Cel de Sus ca Renault să stea în continuare, cât mai mulţi ani, la „volanul” Daciei şi să nu fie vreodată nevoie să ne gândim măcar cum am putea să ne descurcăm fără francezi.
La mulţi ani, Dacia!