Exact acum 45 de ani, în data de 20 septembrie 1974, la cota 2042 (în apropiere de Bâlea Lac, în judeţul Sibiu), se deschidea oficial traficului ceea ce e azi DN7C Transfăgărăşan.

Lucrările demaraseră în anul 1969, în decembrie şi au fost încheiate după mai puţin de cinci ani de muncă asiduă.

La inaugurare a fost prezent şi preşedintele de atunci al ţării, Nicolae Ceauşescu, cel care a ordonat să fie construit drumul, dar care, atenţie, a refuzat ca acesta să îi poarte numele.

Comparaţi durata de execuţie a acestui drum – unul dintre cele mai dificil de realizat din lume – cu durata de execuţie a vreunui petec de autostradă din ziua de azi, cu tehnologia de azi, şi veţi realiza unde am fost şi unde am ajuns.

Transfăgărăşanul, azi

Câteva cifre despre Transfăgărăşan

290.000 mc fundaţii

4 milioane mc terasament

290.000 mc zidărie

590.000 mp suprastructuri de macadam

27 de viaducte

un tunel de 887 de metri, la cota 2042

6.000 de tone de explozibil

Au fost decoraţi, acum 45 de ani, pentru munca lor plină de abnegaţie şi chiar eroism, 553 de militari în termen şi cadre.

Asfaltarea drumului a mai luat încă patru ani, aşa că Transfăgărăşanul, aşa cum îl ştie lumea acum, a fost gata în anul 1980.

Mulţi militari şi civili au pierit în timpul lucrărilor. Sursele indică nişte cifre diferite, însă, estimările celor morţi pe şantierele Transfăgărăşanului sunt între 40 şi 110.

sursa foto: transfagarasan.info

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here