Acum câteva zile s-au împlinit 55 de ani de când a fost deschisă traficului prima autostradă din România, actuala A1 București-Pitești.
La deschiderea ei, în 12 aprilie 1970, autostrada avea câte o singură bandă pe sens. Ulterior, s-a adăugat și o a doua bandă.
Lucrările au început în anul 1967 și au fost finalizate în 1970 (câte o bandă pe sens), respectiv 1972, a doua bandă. Evident, dat fiind că România era atunci parte a blocului comunist, nu s-au folosit deloc utilaje și mașini fabricate în Occident.

Autostrada a fost construită folosindu-se camioane, basculante, buldozere, tractoare etc, fabricate la noi în țară.
Firește, de-a lungul anilor au fost efectuate mai multe lucrări de reabilitare și reparații. Iar despre calitatea lucrărilor de atunci se poate discuta. București-Pitești a fost, însă, primul pas.
Azi, la 50 de ani distanță, România are 1.275 km de autostrăzi și drumuri expres date în folosință. Alți 622 km sunt în execuție.
CITIȚI ȘI: De Master Planul General de Transport s-a ales deja Master Praful (2020)
sursa foto: Facebook/Fabricat doar în România-Made in Romania/Valeriu Stoian