55 de ani de când a fost inaugurată prima autostradă din România, București-Pitești

Date:

Share post:

Acum câteva zile s-au împlinit 55 de ani de când a fost deschisă traficului prima autostradă din România, actuala A1 București-Pitești.

La deschiderea ei, în 12 aprilie 1970, autostrada avea câte o singură bandă pe sens. Ulterior, s-a adăugat și o a doua bandă.

Lucrările au început în anul 1967 și au fost finalizate în 1970 (câte o bandă pe sens), respectiv 1972, a doua bandă. Evident, dat fiind că România era atunci parte a blocului comunist, nu s-au folosit deloc utilaje și mașini fabricate în Occident.

CITIȚI ȘI: Și fără drumuri, și cu banii luați. Cum fac bani constructorii de autostrăzi din România chiar și atunci când nu construiesc nimic (2024)

O autobasculantă SR 113 Bucegi, pe șantierul autostrăzii București-Pitești

Autostrada a fost construită folosindu-se camioane, basculante, buldozere, tractoare etc, fabricate la noi în țară.

Firește, de-a lungul anilor au fost efectuate mai multe lucrări de reabilitare și reparații. Iar despre calitatea lucrărilor de atunci se poate discuta. București-Pitești a fost, însă, primul pas.

Azi, la 50 de ani distanță, România are 1.275 km de autostrăzi și drumuri expres date în folosință. Alți 622 km sunt în execuție.

CITIȚI ȘI: De Master Planul General de Transport s-a ales deja Master Praful (2020)

sursa foto: Facebook/Fabricat doar în România-Made in Romania/Valeriu Stoian

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Luni și marți, noi restricții de circulație pe DN 7 Valea Oltului, între Boița și Lazaret

Restricțiile pe DN 7 Valea Oltului sunt necesare pentru...

Azi, 20 de ani de la semnarea tratatului de aderare a României la Uniunea Europeană

Acum 20 de ani, la abația Neumunster din Luxemburg,...

Cum îți poți construi un plan de studiu pentru a învăța poker

Studiul este o metodă eficientă pentru a progresa la...